تاریخ انتشار :

دانشگاه نهضت العلمای اندونزی

افتتاح واحد اسلامی با عنوان «مرکز مطالعه حلال» در جاکارتا

دانشگاه نهضت العلمای اندونزی در جاکارتا یک واحد اسلامی با عنوان «مرکز مطالعه حلال» راه اندازی کرده که در آن دانش حلال را در کنار علوم دیگر به دانشجویان آموزش می دهد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از نو آنلاین، دانشگاه نهضت العلمای اندونزی در جاکارتا روز گذشته یک مرکز مطالعه حلال را رسما افتتاح کرد.

این واحد اسلامی به عنوان مکانی برای آموزش، تحقیقات، آنالیز و ارائه خدمات در زمینه حلال برای جامعه و فراهم سازی دستورالعمل در سیاست های دولتی و موسسات مرتبط پیرامون محصولات، قوانین و آیین نامه های حلال فعالیت خواهد کرد.

الخیرالانام سرپرست مرکز مطالعه حلال نهضت العلما در این باره گفت: عملکرد این واحد نه تنها در رابطه با قوانین اسلامی، حلال و حرام می باشد، بلکه همچنین مرتبط با مباحث تجاری و علوم خواهد بود.

به گفته انام، دانش حلال یک ضرورت برای دانشجویان در دانشگاه های اسلامی به ویژه دانشگاه نهضت العلما می باشد، پیش از آنکه آنان دنیای علوم مختلف را تجربه کنند.

انام گفت: از طریق تجارت حلال با صنایع غذایی آشنا خواهیم شد ، از طریق آن بعداً با مهندسی ژنتیک آشنا می شویم ، از این طریق با بسیاری از جنبه های مربوط به فرآوری مواد شیمیایی و سپس تأثیر بر بدن و انواع علوم آشنا می شویم و به این ترتیب علم را از دیدگاه اسلامی بررسی می کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون مارک گذاری حلال تنها توسط شرکت های بزرگ قابل دسترسی بوده است و مصرف کنندگان نیز موقع استفاده از محصولات به مارک حلال اهمیت زیادی می دهند.

 به گفته این مقام دانشگاهی، افزایش تقاضا در بازار حلال اهمیت وجود چنین مراکزی را ثابت می کند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار