تاریخ انتشار :

مسلمانان انگلیس

درگیری با مسلمانان بر سر ساخت یک نمازخانه‌ در انگلیس

گروه های افراطی انگلیس، با شایعه اینکه مسلمانان قصد ساخت مسجدی در حومه یکی از شهرهای این کشور را دارند، علیه مسلمانان انگلیس جنجال به راه انداخته اند.

13674

 

 

به گزارش رهیافتگان: گروهی از مسلمانان انگلیس قصد ساخت یک نمازخانه در یک مجتمع فرهنگی تفریحی ورزشی را دارند که این امر مخالفت گروه های افراطی انگلیس را برانگیخته است.
سایت کانترپانچ گزارش داد: در دفترچه‌های تبلیغاتی که توسط افراطیون ضد اسلام انگلیس، در منازل شهرِ های تاون (High Town) پخش شده، ادعا شده است که قرار است یک ساختمان قدیمی در نزدیک این شهر تبدیل به یک مسجد شود.
گروهی از مسلمانان شیعه انگلیس، شایعه ساخت یک «مسجد جامع‌» در این شهر را رد کرده‌ و می‌گویند که این ساختمان یک مرکز اجتماعی خواهد بود و حتی هنوز زمین آن هم خریداری نشده است.
«اتحادیه دفاع انگلیس» (که با گسترش اسلام و قوانین شرعی اسلام در انگلیس مقابله می کند) نیز شورای شهر لوتان را متهم به فروش زمینی به مسلمانان کرده است که قرار بود صَرف ساخت مجتمع مسکونی شود.
با این حال گروه مسجدالعلی، که می‌خواهد این ساختمان را بخرد، می‌گوید اگر موفق به خرید این ساختمان ۷۵۰ متر مربعی شود، در این محل یک مرکز اجتماعی ایجاد خواهد کرد و تمامی اعضای جامعه می‌توانند از آن بهره ببرند.
این گروه می‌افزاید که قرار است در این مرکز یک نمازخانه ساخته شود نه یک مسجد .
این منبع افزود: سخنگوی گروه مسجدالعلی گفته است: «این ساختمان در اصل یک مرکز اجتماعی خواهد بود، که به روی تمامی اعضای جامعه، باز است. قرار نیست این ساختمان تبدیل به یک مسجد شود. ما هنوز هیچ قراردادی نبسته‌ایم، و در حال حاضر هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. اما ما دست به تغییرات عمده نخواهیم زد و فقط دکور داخلی آن را عوض خواهیم کرد. قصد داریم در این ساختمان برای بزرگ‌سالان رستوران و برای جوانان یک سری امکانات ورزشی به وجود آوریم».
این فرد اظهار کرده است که این مرکز یک مرکز «چندفرهنگی و چندمذهبی»‌ خواهد بود. وی بیان کرد که تمامی اعضای اجتماع می‌توانند در این مرکز حضور داشته باشند البته مادامی که آنها به قوانین و مقررات گروه احترام گذاشته و رفتار قابل‌قبولی از خود نشان دهند.
در وب‌گاه این گروه آمده است که در این مرکز یک سالن برای برگزاری جشن‌های عروسی، یک درمانگاه، و نیز امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات در مراسم‌های سوگواری در نظر گرفته شده است.
این منبع در پایان گفت: یکی از ساکنان شهر هایتاون می‌گوید از این که “اتحادیه دفاع انگلیس مسئله” را این گونه مطرح کرده و باعث ایجاد جنجال شده است ناراحت است. وی می‌گوید: «من از این بابت بسیار ناراحتم. در حال حاضر این ساختمان چیزی جز خرابه نیست. مردم باید خوشحال باشند که قرار است به این خرابه رسیدگی شود و از این وضعیت در بیاید. خوشحال خواهم شد که ببینم به این وضعیت سروسامان داده شده و این مکان در جهت بهبود زندگی مردم به کار گرفته شود».

منبع: استوا-مشرق

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار