تاریخ انتشار :

هنر خوشنویسی اسلامی

تازه مسلمان هندی که باخوشنویسی می خواهد زیبایی های اسلام را نشان بدهد

یک هنرمند هندی، در آمریکا با استفاده از خوشنویسی و نقاشی، پیام صلح و دوستی قرآن را به مخاطبان ارائه می‌کند.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) «سلمی ارسطو»، هنرمند هندی‌تبار از جمله هنرمندانی است که کوشیده هنر خوشنویسی اسلامی(نقاشی‌ – خط) را به زبانی مدرن ارائه کند.

وی از پدر و مادری هندو به دنیا آمد؛ والدین او با آغاز جنگ بین هند و پاکستان در سال ۱۹۴۷ ابتدا به ایران مهاجرت کردند. سلمی نخستین‌بار در ایران با هنر خوشنویسی آشنا شد. خانواده وی سپس به آمریکا مهاجرت کردند و او پس از ازدواج با یک مرد مسلمان، به اسلام گروید.
پس از حادثه ۱۱ سپتامبر وی با هدف نشان دادن زیبایی‌های دین اسلام، از کار طراحی کتاب به نقاشی و خوشنویسی بر روی بوم روی آورد. سلمی اکنون از زمره هنرمندانی است که خوشنویسی اسلامی را به سبکی جدید ارائه می‌کند و موضوعات روز را وارد آثار هنری خود کرده است.
آثار این هنرمند مسلمان در گالری‌هایی در واشنگتن، سنت لوئیس و پورتلند به نمایش درآمده است. همچنین قرار است، ماه آینده آثار وی در گالری آبرامز کلاگورن(Abrams Claghorn Gallery) در کالیفرنیا به نمایش درآید.
وی می‌گوید: کار من گرد هم آوردن مردم کنار یکدیگر است؛ این رؤیای من است. می‌خواهم به مردم نشان دهم که قرآن به ما تنوع، دوستی و صلح را آموزش می‌دهد.

سلمی ارسطو درباره چگونگی انتخاب زبان هنر برای بیان دیدگاه‌های دینی خود می‌گوید: اولین بار (پس از حادثه ۱۱ سپتامبر) احساس کردم باید به کسانی که می‌پرسند آیا اسلام اینگونه است؟ پاسخ دهم. آنها می‌پرسیدند آیا خدای شما اجازه می‌دهد مردم را بکشید؟ من به آنها پاسخ می‌دادم نه! من افتخار دارم که مسلمان هستم و اسلام دین زیبایی است. من با جدیت بیشتری شروع به خواندن قرآن کردم.

وی سپس برای کار خود آیاتی را انتخاب کرد که جهان‌شمول بودن خداوند، برابری همه انسان‌ها و گستردگی لطف و رحمت خداوند را نشان می‌دهد.

این هنرمند مسلمان می‌گوید: احساس می‌کنم یک وسیله هستم و گویی خودم این کارها را نمی‌کنم.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار