تاریخ انتشار :

شهر همدن واقع در ایالت کانتیکت

مسلمانان شهر همدن واقع در ایالت کانتیکت خواستار افزوده شدن اعیاد اسلامی به تقویم مدارس شدند

در جلسه ای که روز گذشته با حضور دانش آموزان و والدین آن ها و همچنین هیات آموزش و پرورش شهر همدن در کانتیکت آمریکا برگزار شد، مسلمانان خواستار افزودن اعیاد اسلامی به تقویم مدارس شدند.

  به گزارش ر هیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از fox۶۱، دانش آموزان مسلمان و والدین شان در شهر همدن واقع در ایالت کانتیکت آمریکا روز گذشته با هیات آموزش و پرورش منطقه دیداری داشته و خواستار افزوده شدن اعیاد اسلامی به تقویم مدارس شدند.

این جلسه از ساعت ۷ بعد از ظهر آغاز شد و چهار ساعت به طول انجامید. در حالی که شهر همدن جامعه اسلامی بزرگی دارد، مسلمانان شرکت کننده در این جلسه در حضور هیات آموزشی خواستار درک اهمیت اعیاد اسلامی از دیدگاه مسلمانان شدند  و ابراز داشتند که تنوع  فرهنگی در صورتی امکان پذیر است که به فرهنگ ها و ادیان تمامی مردم احترام گذاشته شود.

جلسه به قدری شلوغ بود که برخی از دانش آموزان و والدین آن ها روی زمین نشسته و از دین و فرهنگ شان دفاع کردند.

 یک دانش آموز مسلمان گفت: اینکه واقع تنوع را جشن بگیریم، ایجاد فضای عادلانه برای همه دانش آموزان چه مسلمان و چه یهودی و مسیحی است.

دیگر دانش آموزان روند دینی ماه رمضان، روزه گرفتن، زود بیدار شدن از خواب برای نماز صبح، و عید فطر را برای مسئولین در این جلسه توضیح دادند.

آن ها سپس بیان کردند که درس خواندن برایشان در این ایام به ویژه عید فطر که برای مسلمانان بسیار مهم است تا چه اندازه می تواند دشوار باشد.

گفتنی است هیات آموزشی اعلام کرده که هنوز تصمیمی در این زمینه صورت نگرفته اما اعضای آن ها با خوش بینی به این مسئله نگاه می کنند و احتمالا برای سال آینده تحصیلی عید فطر به تقویم دانش آموزی اضافه خواهد شد.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار