تاریخ انتشار :

سازمان اجرایی مسلمانان بلژیک

استفاده از متخصصان الهیات زن برای آموزش های دینی به بانوان مسلمان در مساجد

سازمان اجرایی مسلمانان بلژیک اعلام کرد که به زودی ۱۸ متخصص الهیات و واعظ زن، برای برطرف کردن نیازهای معنوی زنان مسلمان استخدام خواهند شد

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از yabiladi، متخصصین الهیات زن، برای کمک به آموزش های دینی – اسلامی به بانوان مسلمان در مساجد بلژیک به زودی استخدام می شوند.

سازمان اجرایی مسلمانان بلژیک (ام ای بی) اعلام کرد در نظر دارد ۱۸ سخنران و واعظ زن را در این طرح استخدام کند. طبق اعلام خبرگزاری های داخلی این بانوان مسلمان مسئولیت «همراهی  و کمک معنوی به زنان و دختران جامعه اسلامی» را خواهند داشت، اما وظایف آن ها به این سطح محدود نخواهد شد.

صلاح اچالائویی از طرف این نهاد گفت: این پروژه از چند سال پیش آغاز شده است ما فهمیدیم که بسیاری از دختران جوان تحت تأثیر پدیده افراط گرایی دینی قرار گرفته اند و به طور کلی عدم نظارت در جامعه اسلامی به ویژه در بین زنان و دختران وجود دارد.

این مقام مسئول توضیح داد: مسئولیت این واعظان و زنان روحانی مشابه امام جماعت است با این تفاوت که آن ها پیش نماز نخواهند بود.

وی گفت: این گویندگان و واعظان در زندگی دینی جامعه شرکت خواهند کرد، در داخل مساجد و اطراف آن حضور خواهند داشت و قادر به ارائه سخنرانی، شرکت در مراسم مذهبی مانند عروسی و غیره خواهند بود. آنها همچنین به درددل های مردم گوش خواهند کرد و مشکلات زوج ها را از منظر دینی و کلامی حل می کنند.

این خبرگزاری گزارش داد که این سخنرانان و واعظان وابسته به مسجد خاصی نیستند و آنها از چندین مسجد در سه منطقه بلژیک بازدید می کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار