تاریخ انتشار :

دانش آموزان مدرسه ای در ایلینوی

استقبال جالب دانش آموزان غیر مسلمان یک مدرسه آمریکایی از حجاب

به منظور نشان دادن همبستگی با همکلاسی های مسلمان، دانش آموزان مدرسه ای در ایلینوی، در استراحت ناهار، روسری هایی را که از غرفه حجاب هدیه گرفته بودند، به سر کردند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از chicagotribune، دانش آموزان دبیرستان اوک لاون در ایالت ایلینوی آمریکا، به منظور نشان دادن همبستگی شان با همکلاسی های مسلمان، در «روز جهانی حجاب» روسری به سر کردند و محجبه شدند.

دانش آموزان مسلمان این مدرسه در این روز، با برپایه غرفه ای، به همکلاسی هایشان روسری هدیه دادند و به آن ها در روسری سر کردن کمک کردند.

گفته می شود روسری سر کردن در میان دانش آموزان این مدرسه در سال های اخیر روایج پیدا کرده است

سامانتا رازیک ، مشاور مدرسه برای آموختگان زبان انگلیسی ، تخمین می زند که حدود یک چهارم بدنه دانش آموزی این مدرسه را مسلمانان تشکیل داده و اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان دختر مسلمان حجاب به سر می کنند.

گفتنی است در تاریخ ۳۱ ژانویه ، به مناسبت روز جهانی حجاب ، دانش آموزان غیرمسلمان در زمان استراحت ناهار، فرصتی به دست آوردند که نه تنها حجاب را امتحان کنند، بلکه از همکلاسی های مسلمان درباره حجاب بیاموزند.

 رازیک که به نمایندگی از انجمن اسلامی دانش آموزی این رویداد را برگزار می کرد گفت: ما انتظار مشارکت به این اندازه را نداشتیم. تقریبا ۲۵ روسری اهدایی تا پایان روز مورد استفاده قرار گرفتند

وی گفت: هر وقت دانش آموزان برای نهار می رفتند، جمعی از آن ها دیده می شدند که در راه برگشت روسری سر کرده بودند.

رازیک گفت: یکی از دوستانم گفته بود که به خاطر داشتن حجاب اسلامی به او توهین کرده اند و اینکه او را تروریست خطاب کرده اند. بنابراین تصمیم گرفتم برای بالا بردن سطح آگاهی به این کار اقدام کنم. به عقیده من ما وظیفه داریم جهل  و نادانی در این زمینه و کلیشه های منفی و غلط  را برطرف سازیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار