تاریخ انتشار :

نیوزلند

تمایل نیوزلند برای دریافت گواهینامه حلال برای محصولات غذایی

یک شرکت مستقر در اوکلند، متعلق به دولت نیوزیلند موفق به کسب گواهینامه حلال شده و با این اقدام، دولت نیوزیلند به سمت دریافت گواهینامه حلال و تجارت اسلامی حرکت می کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از salaamgateway، یک شرکت تضمین مواد غذایی متعلق به دولت نیوزیلند یک ماه پیش برای دریافت گواهینامه حلال اقدام کرد که این حرکت سبب گشوده شدن دروازه جدیدی پیش روی دولت شده است.

کمپانی اشورکوالیتی مستقر در اوکلند، ۸۰% سهم بنیاد توسعه اسلامی نیوزیلند را از آن خود کرد که در شهر نیز به ثبت رسیده است و در ادامه نیز قصد دارد با برگزاری دوره های آموزشی، دریافت گواهینامه حلال را برای شرکت های وابسته دولتی  تسهیل سازد.

جان مککی مدیر اجرایی این شرکت به خبرنگاران گفت: ما به طور جدی با ارگان های مهم صنعتی که اعضای آن ها هنگام دریافت گواهینامه حلال نقش دارند در تعامل هستیم و به این تبادل و مشاوره با سهامداران ادامه می دهیم.

 وی گفت: ما همچنین با مقامات ذیربط در بازارهای صادراتی کلیدی اسلامی در همکاری هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که این روند موفق پیش رود و در مسیر بر تاییدیه های حلال موجود تاثیر منفی نگذاشته و مشارکت ما طولانی مدت باشد.

گفتنی است در یک کشور سکولار که دولت آن کاری با دین ندارد، دستیابی یک شرکت دولتی به گواهینامه حلال و فعالیت دینی آن می تواند اعتراضاتی را به همراه داشته باشد.

با این حال مدیر این شرکت ضمن بیان اینکه هیچ مخالفتی پیش روی آن ها نیست گفت: ما آرزو داریم که با اطمینان خاطر به تقویت و استحکام خدمات صدور گواهینامه حلال برای صادرکنندگان نیوزیلندی ادامه دهیم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار