تاریخ انتشار :

قرقیزستان

برگزاری مراسم روز جهانی حجاب در یک مجتمع تجاری در بیشکک

نشریه اسلامی زنان قرقیزستان با نام «امت» با برگزاری مراسمی با حضور گسترده زنان مسلمان در مجتمع تجاری «بیشکک پارک» روز جهانی حجاب را در این کشور گرامی داشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان، نشریه اسلامی زنان قرقیزستان با نام «امت» امسال نیز همچون سال گذشته روز جهانی حجاب را با برگزاری مراسمی ویژه گرامی داشت.

چنین مراسمی چهار سال است که به ابتکار این نشریه در بیشکک برگزار می‌شود. هدف از برگزاری مراسم  براساس اعلام برگزارکنندگان آن دفاع از حقوق زنان مسلمان است. این برنامه امسال با حضور زنان فعال در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ  در مجتمع تجاری «بیشکک پارک» برگزار شد.

نقش زنان از جمله زنان دیندار در توسعه کشور در این مراسم مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. «الیانا ستارآوا»، سردبیر مجله امت در سخنرانی خود از حمایت قابل توجه مردم قرقیزستان از روز جهانی حجاب خبر داد و گفت: در چهار سال گذشته در این مراسم بیش از چهار هزار زن شرکت کرده‌اند که در میان آنان شخصیت‌های مشهور از جمله نمایندگان پارلمان، مقامات دیگر نهادهای دولتی و فعالان اجتماعی بوده‌اند.

وی افزود: روز جهانی حجاب مراسمی با هدف دفاع از حقوق زنان مسلمان است.

جمال فرانتبک قیزی، رئیس سازمان اجتماعی زنان قرقیزستان موسوم به «متکلم» نیز گفت: مردم این کشور مدت زیادی تحت حکومت شوروی قرار داشتند و پس از فروپاشی شوروی کم کم سنت‌های دینی دوباره رنگ گرفت.

در این مراسم که همسر رایزن فرهنگی ایران در بیشکک نیز حضور داشت، به زنان محجبه فعال در حوزه‌های مختلف و نیز برندگان مسابقه درنظر گرفته شده هدایا و جوایزی اهدا شد.

روز جهانی حجاب در اول فوریه سال ۲۰۱۴ با هدف دفاع از حقوق زنان مسلمان اعلام شد و ۱۱۶ کشور جهان از جمله قرقیزستان از آن حمایت کردند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار