تاریخ انتشار :

آستان قدس رضوی

تشرف به اسلام ۲۰ غیر ایرانی در حرم امام هشتم

۲۰ غیر ایرانی از ادیان مختلف در حرم مطهر امام رضا(ع) به دین مبین اسلام مشرف شدند.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: این تعداد شامل  ۱۳ مرد و  ۷  زن از ابتدای امسال به دین مبین اسلام مشرف شده اند.

محمد جواد هاشمی‌نژاد افزود: این افراد از کشورهای سوئد، تایلند، کانادا، افغانستان، هندوستان، روسیه، ژاپن، ایران، رومانی، فرانسه، پرتغال و چین  پس از سفر به ایران در حرم هشتمین امام شیعیان حضرت رضا(ع) با تحقیق و مطالعه دین مبین اسلام را برای خود برگزیدند.

وی با بیان اینکه این تشرف‌یافتگان از ادیان بودا، یهود، مسیحیت، هندو بودند گفت: بسیاری از این افراد، جامعیت احکام و عقاید در دین اسلام، حقیقت روشن اسلام، جو معنوی و خالصانه اجتماعات دینی مسلمانان، ممزوج بودن دین و سیاست در اسلام را از جاذبه‌های این دین عنوان می کردند و وجود عشق و علاقه‌ زیاد بین خانواده‌های ایرانی، استحکام خانواده و احترام متقابلی را  که بین والدین و فرزندان وجود دارد از علل جذب خود به این دین آسمانی‌ می دانستند.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: سالانه تعداد زیادی گردشگر خارجی و غیر مسلمان در حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند که در میان آنان افرادی با تحقیق و پژوهش درباره  اسلام و قرآن به عنوان مکتب نجات بخش به درجه یقین  می رسند و در بارگاه منور رضوی عاقلانه و عاشقانه به دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع مشرف می‌شوند.

هاشمی‌ن‍ژاد با اشاره به فعالیت‌های اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی ویژه این گروه از زائران، افزود: کارشناسان این مدیریت در رفع شبهات آنان در زمینه دین مبین اسلام و ارائه  توضیحاتی در خصوص اصول، اعتقادات و مبانی اولیه دین اسلام، این زائران را هر چه بیشتر با این دین آسمانی آشنا می‌کنند.

وی اهدای هدایای ویژه‌ای از جمله، قرآن مجید به زبان‌های مختلف، سنگ مضجع و کتب شناخت اسلام و ثبت نام این تشرف یافتگان، به عنوان مشترکان تازه مسلمان در بخش ارتباطات ایمیلی برای ادامه ارتباط را از خدمات ارائه شده امور زائران غیر ایرانی به زائران تازه مسلمان این بارگاه منور عنوان کرد.

منبع:خبرگزاری صدا وسیما

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار