تاریخ انتشار :

انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی منتشر کرد:

کوتاه نوشت از شهید محمود شهبازی

در اسفند ماه ۱۳۵۷ ، به نهاد نوپای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. پیش از آغاز عملیات فتح المبین بخاطر شایستگی های که از خودش در میدان نبر نشان داد ، به مسئوولیت معاونت تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) برگزیده شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  مولف :  جمال طاهری ( علی )  / دیگر کوتاه نوشت از شهدای شاخص اصفهان را اینجا ببینید

شهید محمود شهبازی

قران را نزد مادرش که فرزند کی روحانی بود یاد گرفت. پدرش کشاورزی بود که با دسترنج خویش ، چرخ زندگی را می چرخاند

***

سال ۱۳۵۶ دیپلمش را گرفت و در کنکور شرکت کرد،در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت وارد دانشگاه شد.

***

در راه اندازی نخستین راهپیمایی وسیع مردمی در اصفهان، نقش فعال و هدایت گری داشت. در خانه آیت الله خادمی هم از سازماندهندگان تحصن بزرگ بود.

***

در اسفند ماه ۱۳۵۷ ، به نهاد نوپای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. سال ۱۳۵۹، برای سازماندهی سپاه پاسداران همدان به این شهر رفت. پیش از آغاز عملیات فتح المبین بخاطر شایستگی های که از خودش در میدان نبر نشان داد ، به مسئوولیت معاونت تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) برگزیده شد.

***

شهبازی روز دوم خرداد ماه ۱۳۶۱، در آستانه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به فوز عظمای شهادت نایل آمد.

***

خلوص نماز شبهای شهبازی در میان اهل جبهه مشهور بود

***

صدای اذان رو شنید ، دست کشید گغت  (می روم نماز ).

اصرار کردیم ، غدات سرد میشه ، تمامش کن!

گفت : غذای روحم سرد میشه.

***

برخی از مسولیتها و فعالیتهای شهید

– جزو پیشگامان نهضت انقلاب فرهنگی در داتشگاه ه/مسئولیت در گردهمایی تظاهرات های دانشجویی سال ۵۶-۱۳۵۷/حفاظت فیزیکی حضرت امام (ره) در بهشت زهرا (س) ۱۳۵۷/ دانشجوی پیرو خط امام (ره) /جزو پیشگامان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به همراه دوست و همرزم شهیدش محسن وزوایی /مسئولیت در جهادسازندگی سمنان و دامغان /رکن ۲ تیپ یک زرهی – پادگان اسلام آبادغرب مسئول گزینش سپاه پاسداران /فرمانده سپاه استان همدان /اولین جانشین لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) /فرمانده محورسلمان با سیزده گردان عملیاتی در نبرد بیت المقدس /جزو بنیانگذاران هیئت ثارالله  استان همدان /جزو بنیانگذاران لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص/ – برگزار کننده کلاس های تفسیر قرآن مجید و نهج البلاغه در همدان و دوکوهه/ تشکیل دهنده کمیته مردمی استقبال از امام (ر//- جزو گروه توحیدی صف به همراه شهید بروجردی در سال ۱۳۵/ تدریس درس نهج ابلاغه برای طلاب در همدان به دستور آیت الله نوری همدانی

***

چند ثانیه‌ای از شهادت شهبازی نمی‌گذشت که حاج همت کنار پیکر او آمد. ترکش تمام صورت شهبازی را مجروح کرده بود. موهای خاکی اش میان لایه‌ای از خون قرار داشت. حاجی به یاد ساعتی پیش افتاد که حاج محمود در سنگر تاکتیکی بود، و آخرین نماز شبش را می‌خواند. چفیه خون آلوده‌اش را از دور گردن او باز کرد و بر صورت مهربانش انداخت، و اندوهگین به طرف دیگر دژ رفت، نگاه حاجی که به همدانی افتاد، غم بر اعماق جانش پنجه انداخت. همه نیروها علاقه او را به شهبازی می‌دانستند برای همین قبل از اینکه او سخنی بگوید، گفت: «به نیروها بگو تا آفتاب نزده نمازشان را پشت دژ بخوانند. پس از نماز همه نیروها جلو می‌روند.» همدانی پرسید: «محمود کجاست؟» حاجی به طرف خرمشهر نگاه کرد و گفت:« الحمدا… محاصره خرمشهرکامل شده و بچه‌ها به نهر عرایض رسیده‌اند» دوباره پرسید: «حاجی، محمود کجاست؟» اشک در چشمان حاجی غلطید و صورتش را در میان دستانش پنهان کرد. همدانی خودش را به بالای دژ رسانید. زانوانش سست شد، باور نداشت که سردار دلها با پیکری آغشته به خون بر روی زمین افتاده است. شهادت شهبازی قلب متوسلیان، همت و تمام رزمنده‌‌های لشگر ۲۷ محمد رسول الله راپر از اندوه کرد.

قسمتی از وصیت نامه

قبلاً اگر ترس ما از لیبرالها بود که مبادا خط امام را خدشه‌دار کنند اکنون دیگر لیبرالها به زباله‌دان تاریخ افتاده‌اند و انقلاب سوم هم پیروز شد. منافقین که در تدارک بودند که پس از حیات امام نهضت را منحرف نمایند زودتر روی آب آمدند و رو در روی ملت مسلم قرار گرفتند، تلاش تمامی شما باید این باشد که ریشه منافقین بدتر از کفار را برکنید و در این صورت آمریکا باید تا صدها سال گورش را گم کند و دست از ایران بشوید و منتظر باشد که دیگر ما به سراغ او برویم.

پدر و مادرم از اینکه زحمات بسیار در تربیت فرزندتان کشیدید، امیدوارم که خداوند اجرتان را افزونتر دهد، من خود به یاد دارم که قرآن را در دامان مادرم فرا گرفتم و با بیل پدرم رنجها را چشیده‌ام.

پدر جان تو خود بهتر می‌دانی که دنیا دار فناست و آخرت مسلماً بهتر است و باقی که :

الدنیا دار الفناء و الاخره خیر وابقی»

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار