تاریخ انتشار :

شهر لستر

برگزاری گردهمایی های با نام «ضیافت با همدیگر» برای ارتقا روابط میان ادیانی

در لستر یکی از شهرهای بزرگ و قدیمی انگلستان، مسلمانان و هندوها با برگزاری «ضیافت با همدیگر» در گردهمایی های شام میان ادیانی شرکت می کنند تا روابط شان را تقویت کنند.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از aboutislam، جوامع مسلمان و هندوهای شهر لستر، در میدلندز شرقی انگلستان، با برگزاری گردهمایی های شام با نام «ضیافت با همدیگر» قصد دارند روابط میان ادیانی را ارتقاء دهند.

 مسلمانان و هندوها در لستر  زیر پرچم میان ادیانی گرد هم می آیند و به عنوان بخشی از یک طرح برای تشویق دوستی های بین آیینی با هم به صرف شام می نشینند.

مرکز سنت فیلیپ در اوینگتون، یک خیریه میان ادیانی، برگزار کننده این رویدادها می باشد.

 ریاض روات ، معاون مدیر مرکز سنت فیلیپ ، در این باره گفت: بهترین راه برای دوستی میان مردم از طریق هم غذا شدن است و ما می خواستیم زمینه ای را ایجاد کنیم تا دوستی از طریق گفتگو ، شفافیت و همدلی ایجاد شود.

ریاضت گفت: ما می خواهیم با توجه به اتفاقاتی که در سایر نقاط جهان رخ می دهند، لستر را به مرکز مقاومت و همدلی تبدیل کنیم. به مردم یادآور می شویم که تاریخ مشترکی داریم و می توانیم آینده مشترکی نیز داشته باشیم.

لستر که به عنوان یکی از متنوع ترین شهرهای انگلستان شناخته می شود، نیازمند روابط میان ادیان و مکاتب مختلف است تا مردم بتوانند با صلح و مدارا در کنار همدیگر زنگی کنند.

گفتنی است برنامه مذکور همزمان با هفته جهانی همدلی میان ادیانی سازمان ملل برگزار می گردد. این گروه ها امیدوارند بتوانند به این شیوه  دوستی پایدار میان گروه ها و جمعیت های دینی را تقویت کنند.

سلیمان نقدی سخنگوی فدراسیون مسلمانان دراین باره گفت: این یک عمل ساده است ، اما غذا خوردن با هم فرصتی مناسب برای ما فراهم می کند که بیداری ایجاد کنیم، اشتراکات مان را نشان دهیم و پشتیبان هم باشیم و در این روند قوی تر و پذیرفته شده تر گردیم.

گفتنی است لستر نه تنها یکی از شهرهای بزرگ بریتانیا بلکه یکی از شهرهای قدیمی این کشور محسوب می شود. در حال حاضر ۳۲.۴% جمعیت آن را مسیحیان و بیش از ۱۸.۴% آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار