تاریخ انتشار :

اسلامی هراسی در امریکا

اسلام هراسی در شبکه‌های اجتماعی امریکا

نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد اسلام‌هراسی در آمریکا، بیش از آنکه در زندگی روزمره نمود داسته باشد، در رسانه‌های اجتماعی دیده ‌می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از داییجی ورلد، در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸، اسلام‌هراسی در رسانه‌های اجتماعی این کشور افزایش قابل توجهی داشت.

محققان در تحقیق تازه‌ای دریافتند که بیشتر توئیت‌های ضد مسلمانان در جریان این انتخابات، یا از سوی چند رهبر فکری با دنبال‌کنندگان زیاد در شبکه‌های اجتماعی فرستاده شده یا از طریق بات‌های نرم‌افزاری که به طور خودکار توئیت و بازتوئیت می‌کنند ارسال شده است.
علاوه بر این، مشخص شد تجارب رو در روی کاندیداهای مسلمان با مردم حوزه انتخابیه خود، عموماً نسبت به تجارب آنلاین آنها مثبت‌تر است.

«شاهین پاشا» استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در این باره گفت: مردم، این پیام‌های حاوی مطالب نفرت‌انگیز را بازتوئیت می‌کنند زیرا فکر می‌کنند در فضایی قرار گرفته‌اند که همه مثل آنها فکر می‌کنند. اما در واقع تعداد اندکی از مردم و چند ربات هستند که این مطالب را تولید می‌کنند.

وی افزود: این پیام‌های نفرت‌آمیز مانند یک گلوله برفی بزرگتر می‌شود در حالی که بیشتر مردم ممکن است با آن موافق نباشند.
به گفته محققان، اسلام‌هراسی طی رقابت‌های انتخابات میان دوره‌ای کنگره که چند داوطلب مسلمان در آن حضور داشتند، افزایش یافت. «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» که در انتخابات سال ۲۰۱۸ شرکت کردند و برنده شدند،‌ هدف بیشترین میزان اسلام‌هراسی قرار گرفتند.
به گفته پاشا، همزمان با افزایش تعداد مسلمانانی که برای مناصب سیاسی رقابت می‌کنند، او و دیگر محققان خواستند درباره سرمنشأ اسلام‌هراسی در رسانه‌های اجتماعی تحقیق کنند تا دریابند در آینده چه چیزی در انتظار کاندیداهای مسلمان است.

آنها برای این تحقیق، ۴۰ مسلمان آمریکایی که در انتخابات ۲۰۱۸ برای راهیابی به کنگره تلاش می‌کردند را مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین اطلاعاتی را درباره فعالیت این افراد در رسانه‌های اجتماعی و توئیت‌های منتشر شده درباره آنها بین ۳۰ سپتامبر و ۴ نوامبر ۲۰۱۸ را بررسی کردند.

نتایج تحقیق نشان داد که این کاندیداها در جریان دیدار با مردم حوزه انتخابیه خود به ندرت با اسلام هراسی روبرو می‌شدند،‌ اما در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات اسلام‌هراسانه، نژادپرستانه و خارجی‌ستیزانه زیادی علیه آنها به راه افتاده بود.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار