تاریخ انتشار :

شاه عبدالعظیم

مراسم عقد تازه مسلمان آلمانی با دختر ایرانی در حرم شاه عبدالعظیم

مراسم عقد زوج مسلمان آلمانی و ایرانی در اتاق عقد حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) مراسم عقد زوج مسلمان آلمانی و ایرانی در اتاق عقد حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، راینر اشتنسل تازه مسلمان ساکن نورنبرگ آلمان که ۷ سال پیش به دین مبین اسلام مشرّف شده در گفتگو با روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت : به دلیل علاقه وصف ناشدنی که به آقا اباعبدالله الحسین علیه السّلام دارم و امکان حضور در کربلای معلی مهیّا نبود و از آنجایی که بر اساس احادیث، زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) برابر با زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) است، لذا تصمیم گرفتیم مراسم عقد خود را در این حرم نورانی برگزار نماییم .

او با اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته را مرجع تقلید خود می داند و مردم ایران را مردمی میهمان نواز و دوست داشتنی دیده و اقوام همسر ایشان در ایران زندگی می کنند؛ ابراز امیدواری کرد که بتواند سفرهای بیشتری به ایران داشته باشد تا با فرهنگ و تمدن ایران بیش از پیش آشنا گردد .

این مسلمان آلمانی مقیم شهر نورنبرگ، از نحوه آشنایی خود با خانم دکتر مرضیه فرقانی فرد گفت : در سفری که در ایام اربعین حسینی(ع) به کربلای معلی داشتم با گروهی آشنا شدم که کار ترجمه متون دینی به زبان آلمانی را انجام می دادند و از بنده خواستند که در ترجمه متون به آنان کمک کنم لذا پس از مدتی همکاری و آشنایی با خانم دکتر مرضیه فرقانی فرد که از اعضای فعال این گروه بود، تصمیم به ازدواج گرفتیم.

راینر اشتنسل افزود: قبل از مراسم عقد ، به زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام که ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را دارد مشرّف شدیم تا در محضر ایشان طلب دعای خیر برای شروع زندگی مشترکمان کنیم.

گفتنی است، مراسم عقد این زوج سی ام دی ماه در اتاق عقد حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار شد و به رسم یادبود یک جلد قرآن کریم و چند شاخه گل و هدایای فرهنگی به ایشان اهداء گردید .

در پایان نیز این زوج و میهمانانشان، میهمان سفره کرامت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شدند.

منبع:آستان حضرت عبدالعظیم حسنی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار