تاریخ انتشار :

موسی نوبوگا

طرحی ابتکاری تازه مسلمان انگلیسی با نام طرح رسول در لندن

یک تازه مسلمان در جنوب لندن، در فعالیت های خیریه خود هر ماه تعدادی کفش ورزشی گران قیمت در میان بی خانمان ها و جوانان بی بضاعت توزیع می کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از مترو، یک تازه مسلمان لندنی، هر ماهه ده ها کفش ورزشی گران قیمت در میان بی خانمان ها و فقرا توزیع می کند.

موسی نوبوگا که در جنوب لندن زندگی می کند، پس از اینکه به دین اسلام گروید، ایمانش به او قدرت قابل توجهی برای اعمال خیریه و کمک به نیازمندان داد.

 وی تصمیم گرفت بخش کوچکی از یک پروژه را با دوستش به دست بگیرد و کفش های باکیفیت را به نوجوانان و بی خانمان های درخطر می بخشد.

پس از آتش سوزی هولناک گرنیفیل در ۲۰۱۷، آن ها کمک های زیادی اهداء کرده اند. اما در سال های اخیر وی متوجه شده کیفیت لباس ها و محصولاتی که به نیازمندان اهداء می کنند بایستی بالا باشد تا به زودی خراب نشوند. وی که از اهدا کردن اجناس بی کیفیت احساس شرمندگی می کرد تصمیم گرفت از این پس تغییراتی در کیفیت محصولات انجام دهد.

راه اندازی طرح ابتکاری رسول

به این ترتیب وی طرحی ابتکاری با نام «رسول» را اندازی کرد و کفش های تازه و نو به بی خانمان ها و جوانان بی بضاعتی که در خطر خشونت های دسته های خلافکار و مصرف مواد مخدر قرار دارند تقدیم می کند.

موسی در این باره به خبرنگاران گفت: ایمان نقش مهمی در تصمیم من برای بخشش داشت، هر چند فرهنگی که من با آن بزرگ شده ام نیز این گونه بوده است.

وی افزود: حس شادی و اعتماد به نفسی که یک جفت کفش ورزشی نو برای انسان می آورد فوق العاده  است.

گفتنی است به طور میانگین ابتکار رسول هر ماهه ۱۵۰ تا ۲۰۰ جفت کفش اهداء می کند. کاری که به صورت یک پروژه جانبی برای کمک به جامعه محلی در جنوب لندن آغاز شد به زودی به یک عملیات بزرگتر تغییر یافت. هم اکنون  رسول هفته ای دو تا سه بار اهداء انجام می دهد و تقریبا ۱۷۰ جفت کشف به ارزش ۱۴ هزار و ۴۵۰ دلار در ماه در میان بی خانمان ها پخش می کند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار