تاریخ انتشار :

کراچی

تاجر هندو برای کارکنان مسلمانش یک مسجد ساخت

متولی مسجد کراچی یک مرد هندو می باشد. وی این مسجد را برای کارکنانش و همچنین همسایگان مسلمان راه اندازی کرده و خودش آن را برای آنها اداره می کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از آناتولی، بازدیدکنندگان مسجد خیابان فیصل در کراچی پاکستان، یکی از شلوغ ترین خیابان های این شهر، بیش از آنکه جذب معماری مسجد شوند، برایشان جالب است که متولی این مسجد یک مرد هندو می باشد.

ممکن است یک متولی هندو برای مسجدی در کشور پاکستان با اکثریت مسلمان ، دور از ذهن به نظر برسد. اما ، یک تاجر محلی ، سال هاست که از این مسجد مراقبت می کند.

در یک جمعه معمولی ، او ساعتی پیش از رسیدن نمازگزاران برای نظارت بر ترتیبات ، به مسجد می رسد. وی ورق های پلاستیکی را در کف سنگی در محوطه مسچد می چیند تا به طور موقتی ظرفیت مسجد را برای اقامه نماز زیاد کند.

رای به خبرنگاران گفت: ما تقریبا سه سال پیش این کار را آغاز کردیم.  هیچ مسجدی در این مجاورت نبود که کارمندان من و دیگر کسانی که در دفاتر اطراف  هستند برای اقامه نماز به آنجا بروند.

وی می گوید وقتی تعداد نمازگزاران زیاد شد تصمیم گرفته یک امام جماعت دائمی و یک موذن نیز برای کار در مسجد استخدام کند.

او همچنین پمپ بنزین خود را که در نزدیکی آنجا قرار دارد دو ساعت خاموش می کند تا فضای نماز جمعه را فراهم کند.

رای درباره این اقدام میان ادیانی متفاوتی که انجام می دهد گفت: من کار خاصی انجام نداده ام. هدفم تبلیغات نبوده بلکه این وظیفه من است که به نیازهای معنوی و دینی کارمندانم و همسایگان احترام بگذارم و آن ها را تا آنجا که در توانم هست برطرف کنم.

 این مرد هندو تعطیل کردن کار در روزهای جمعه برای برپایی نماز جمعه را کار درستی می داند و می گوید: فکر نمی کنم که با تعطیلی پمپ بنزین به مدت ۲ ساعت خسارت مالی زیادی به وجود بیاید و حتی اگر هم چنین باشد اهمیتی نمی دهم. این احساس که شما برای برادران و دوستان خود کار خوبی انجام داده اید با ارزش تر است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار