تاریخ انتشار :

جایزه رائول والدنبرگ

پزشک مسلمان برنده جایزه شورای اروپا شد

یک پزشک مسلمان که ۶ سال در سوریه در بیمارستان کار کرده و جان صدها نفر را در زمان جنگ نجات داده است، جایزه رائول والدنبرگ شورای اروپا را دریافت کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از aboutislam، یک پزشک مسلمان برنده جایزه شورای اروپا شد. یک پزشک مسلمان به خاطر شجاعت و تعهد شخصی برای نجات جان صدها نفر در جنگ سوریه و کار در بیمارستانی در شهر جنگ زده به مدت ۶ سال،  جایزه رائول والدنبرگ شورای اروپا را دریافت کرد.

وی در مراسمی ویژه که در روز جمعه ۱۷ ژانویه در شورای اروپا برنامه ریزی شده بود ، این جایزه را به ارزش ۱۰،۰۰۰ یورو دریافت کرد.

ماریا پژژینوویچ بوریچ، دبیرکل شورای اروپایی در بیانیه ای که به صورت آنلاین منتشر شد اعلام کرد: دکتر امانی بالور الگویی است که نشان می دهد حقوق بشر و کرامت شخصی را تنها نباید در دوران صلح حفظ کرد بلکه حتی در بدترین شرایط نیز شکوفا می شوند.

 وی افزود: در بحبوحه جنگ و رنج، ایشان نمونه درخشانی از همدلی، تقوا و افتخار است.

دکتر بالو  یک پزشک متخصص اطفال، به عنوان داوطلب کمک به مجروحان شروع به کار کرد و چند سال تیمی از حدود ۱۰۰ نفر از کارمندان بیمارستان را در سوریه در سال های ۲۰۱۲-۲۰۱۸ اداره کرده و جان صدها نفر را نجات داده است.

 جایزه رائول والنبرگ توسط کمیته رائول والنبرگ ایالات متحده به  افراد ، سازمان ها و جوامعی اعطا می شود که با شجاعت به صورت داوطلبانه و باموفقیت کمک رسانی کرده اند.

این جایزه از سال ۱۹۸۵ به طور دوره ای اعطا می شود . مراسم اهدای جایزه مذکور حدود ۱۷ ژانویه در شورای اروپا تاریخ دستگیری رائول والنبرگ در بوداپست در سال ۱۹۴۵ برگزار شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار