تاریخ انتشار :

مرکز مطالعات تخصصی حضرت ابوالفضل العباس

انتشار کتاب سیره زندگی حضرت ابوالفضل با نام النبراسُ الأنور فی العبّاس الأکبر

کتاب (النبراسُ الأنور فی العبّاس الأکبر) به همت مرکز مطالعات تخصصی حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) وابسته به آستان قدس عباسی چاپ و منتشر شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از الکفیل، کتاب (النبراسُ الأنور فی العبّاس الأکبر) به همت مرکز مطالعات تخصصی حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) وابسته به آستان قدس عباسی چاپ و منتشر شد.

این کتاب صفحات روشنی از سیره و زندگی قمر بنی هاشم علیه‌السلام و جنبه‌های مختلف آن را در خود جای داده است. “النبراسُ الأنور فی العبّاس الأکبر” با رویکردی جدید به نقل آراء محدثان و گذشتگان پرداخته و ضمن ارائه نظر علمی نسبت به آن بحث کرده است.

این کتاب حدود هزار صفحه است که در سه جلد چاپ شده و شامل هفت باب است که نویسنده هر کدام از آن را مصابیح نامیده است: باب اول در اخبار و خصوصیات ذاتی و اخلاقی حضرت عباس علیه‌السلام، باب دوم درباره قبیله ایشان، باب سوم درباره مادرشان خانم ام البنین (علیها‌السلام)، باب چهارم درباره برادران ایشان، باب پنجم درباره خانواده حضرت، باب ششم درباره اخبار ایشان در واقعه کربلا و هفتمین باب پایان کربلا و نتیجه‌گیری سخن است.

شایان ذکر است که این اثر تنها یکی از جمله آثاری ا‌ست که به همت مرکز مطالعات تخصصی حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) منتشر شده است. مباحث و مضامین متنوعی تحت عنوان ابالفضل العباس (علیه‌ السلام) در این مرکز جمع‌آوری شده است. علاقه مندان به این کتاب و دیگر آثار علمی و تخصصی آستان مقدس عباسی می توانند به نمایشگاه دائمی کتاب آستان مقدس عباسی در بین الحرمین مراجعه نمایند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار