تاریخ انتشار :

غذای حلال در ژاپن

افزایش قابل توجه عرضه غذای حلال در ژاپن

به گفته مقامات ژاپنی تعداد رستوران ها و غذاخوری های حلال از سال ۲۰۱۳ از ۴ مورد در این کشور به ۱۸۰ مورد رسیده و ژاپنی ها ابراز امیدواری می کنند که در المپیک توکیو ۲۰۲۰، بازدیدکنندگان مسلمان مشکلی نداشته باشند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از البوابه، ژاپن خودش را برای بازدید مسلمانان در بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ آماده ساخته است و رسما اعلام کرده که  در طول بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ، ورزشکاران و گردشگران مسلمان نیازی به نگرانی در مورد پیدا کردن غذای حلال در ژاپن ندارند.

به گفته مقامات این کشور، از سال ۲۰۱۳ ، تعداد رستوران های حلال از چهار مورد به ۱۸۰ مورد افزایش یافته است و  از جمله مکان های خوب ناهار خوری که غذاهای سنتی ژاپنی را سرو می کنند، ایجاد شده اند.

شرایط برای دانشجویان مسلمان نیز تسهیل شده است و اسکان داده می شوند. در سال ۲۰۱۴ ، دانشگاه مطالعات بین المللی کاندا ، کافه تریایی با نام شوکوجین افتتاح کرد که دارای گواهینامه حلال از انجمن حلال آسیا نیپون بود. در ۲۰۱۷ نیز شعبه ای از محصولات غذاهای حلال در آکیهابارا افتتاح شد.

مسئول این رستوران گفت:  از آنجا که مردم مذاهب و فرهنگ های مختلف از ژاپن بازدید می کنند ، ما می خواستیم رستورانی را ایجاد کنیم که مسلمانان بتوانند بدون نگرانی از وعده های غذایی خود لذت ببرند.

وی افزود: اگرچه تهیه بعضی از مواد اولیه کار آسانی نبود ، اما راه اندازی شعبه حلال آکیهابارا باعث گسترش بیشتر آن ها می شود.

از دیگر ابتکارات حلال ژاپن، تدارک غذاهای سنتی ژاپنی معروف با مواد اولیه حلال می باشد.

 سونگ جی هونگ مدیر رستوران پانگا در توکیو در این باره به خبرنگاران گفت: خواهرم در سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۷ در اندونزی کار می کرد و هنگامی که از دوستان مسلمان خود در اندونزی خواست که به ژاپن بیایند، آن ها امتناع کردند و گفتند که چیزی برای آن ها وجود ندارد. یافتن رستوران های حلال در ژاپن دشوار است! این حرف ناراحت کننده بود زیرا ما خودمان هنگام مسافرت غذای محلی پیدا نمی کنیم. اما مسلمانان حتی غذایی که بتوانند مصرف کنند نیز در ژاپن ندارند!

 این رستوران زنجیره ای که از ۱۹۹۹ شروع به کار کرده از سال ۲۰۱۵ گواهینامه حلال گرفته و مشتریان مسلمان زیادی را جذب کرده است.

 دیگر رستوران های حلال دیگر در مناطق شلوغ و پرجمعیت توکیو نیز گزینه های حلال را به منوی غذایی افزوده اند و ابراز امیدواری کردند که در ایام مسابقات المپیک، بازدیدکنندگان مسلمان با مشکلی برای تهیه غذای حلال روبرو نباشند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار