تاریخ انتشار :

نتایج یک تحقیق دانشگاهی در سوئیسی

آمار رو به افزایش زنان تازه مسلمان سوئیسی / بیشتر این زنان تحصیلات عالیه دارند

زنانی که دین اسلام را در سوئیس پذیرفته اند ، از مردان بیشتر هستند ، زیرا تعداد این زنان در سال ۲۰۱۳ از مجموع ۵ هزار مسلمان شده بین سه هزار و چهار هزار نفر در آن سال بوده است .

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  مترجم از زبان عربی مریم زکاوه / روزنامه سوئیس ۲۴ ساعت گفت: تحقیق انجام شده توسط محققین اجتماعی متخصص در مذاهب ، پترا بلاچ ، داده های جدیدی را در مورد تعداد ، دسته ها و ویژگی های افرادی که برای مسلمان شده در سوئیس در سالهای اخیر به دست آمده ، نشان داد.

در این گزارش ، که توسط وب سایت “دیلی عربی” ترجمه شده است ، روزنامه در باره آنچه پترا بلاچ رسیده ، نقل کرده است که زنانی که دین اسلام را در سوئیس پذیرفته اند ، از مردان بیشتر هستند ، زیرا تعداد این زنان در سال ۲۰۱۳ از مجموع ۵ هزار مسلمان شده بین سه هزار و چهار هزار نفر در آن سال بوده است .

در این مطالعه که توسط پترا بلاچ در چارچوب پایان نامه دکتری در زمینه ادیان در دانشگاه فریبرگ انجام شده است، اظهار داشته شده: “زنان سوئیسی نسبت به مردان مذهبی تر هستند و این با تحقیقات اجتماعی ثابت می شود و علاقه آنها به دین را می توان با این واقعیت توضیح داد که همسر بر خلاف مردی که بیشتر با الزامات تعهد دینی سازگار است. او مقابله با این تعهد را دشوار می کند. “

این محقق خاطرنشان می کند : زنانی که به اسلام گرویده اند با اختلافات واضح به دو دسته تقسیم می شوند ، زیرا نوع اول به تفکر ناب و اصیل اسلامی معتقد اند که شامل اصول و قواعدی است که در هر زمان و مکان معتبر است. در مورد زنان نوع دوم ، آنها به “اسلام فرهنگی” اعتقاد دارند که مطابق با شرایط زندگی در اروپا است ، و اینها در مورد تعهد دینی استانداردهای متفاوتی دارند.

 

این محقق تأکید می کند: زنان سوئیسی که دین اسلام را در آغوش می گیرند ، با واقع گرایی و سازگاری با ماهیت زندگی مشخص می شوند، حتی اگر نوع اول باشند که به ارزشهای اصلی اسلام پایبند باشند ، این مطالعه همچنین نشان داد که بیشتر این مسلمان شدگان از مقاطع تحصیلی بالایی برخوردار هستند و در مشاغل معتبر کار می کنند و وقتی مجبور میشوند بین کار و پوشیدن حجاب یکی را انتخاب کنند، حجاب را قبول می کنند و معتقدند که “تجارت به نیت است ، و خدا می داند که اگر شرایط اجازه دهد می خواهند حجاب بپوشند.

 

شایان ذکر است که مؤسسه فدرال آماری در سوئیس در سال ۲۰۱۱ محاسبه کرده بود که ۳۲۱ هزار مسلمان در این کشور وجود دارد ، به عبارتی دیگر حدود پنج درصد از کل جمعیت، که باعث می شود آنها بعد از کاتولیک ها و پروتستان ها رتبه سوم گروه های مذهبی را کسب کنند. بیشتر مسلمانان سوئیس از اروپای شرقی، به ویژه از جمهوری های سابق یوگسلاوی مانند بوسنی و هرزگوین و مقدونیه سرچشمه می گیرند. آمار همچنین حاکی از آن است که حدود ده هزار نفر از آنها بعداً به اسلام گرویدند و مسلمان به دنیا نیامده اند.

منبع:

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار