تاریخ انتشار :

آلمان

طرح آزمایشی آموزش و تدریس علوم اسلامی در برخی از ایالت های آلمان

دولت آلمان به طور آزمایشی به تدریس علوم اسلامی در برخی از مدارس این کشور اقدام می کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از النعیم نیوز، دولت آلمان در گزارشی اعلام کرد: چهار میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند که ۷۰۰ هزار نفر آنها را دانش آموزان تشکیل می دهند.

در این گزارش آمده است که این دانش آموزان مسلمان در مدارس مختلف آلمان تحصیل می کنند. دولت های محلی در برخی از ایالت های آلمان به طور آزمایشی آموزش و تدریس علوم اسلامی در سطح این مدارس را انجام می دهند.

قانون اساسی آلمان به مدارس این کشور اجازه آموزش علوم اسلامی را می دهد. همین دلیل تعدادی از این مدارس از سال ۱۹۴۹ میلادی آموزش به دانش آموزان مسلمان را آغاز کردند.

براساس این قانون، دولت محلی مسئول ترسیم سیاست های آموزشی است. به همین دلیل، کارشناسان دولتی با همکاری اقلیت های مذهبی این سیاست  را تدوین می کنند و آموزش را در مدارس ارایه می دهند.

گفتنی است، مسلمانان بزرگترین اقلیت مذهبی در آلمان به شمار می آیند؛ به طوری که در دهه ۱۹ کشور آلمان به یکی از مهمترین مراکز اسلام شناسی تبدیل شد. مرکز اسلامی هامبورگ یک مرکز بین المللی در این کشور به شمار می آید؛ در آلمان مسلمانان از لحاظ دینی آزادی دارند، بیشتر مسلمانان آلمان می توانند مسائل مذهبی خود را آزادانه انجام دهند و نیمی از آنها،  به شدت پایبند ادای تکالیف و وظایف مذهبی هستند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار