تاریخ انتشار :

ریچارد کیلهورد

دین اسلام را به عنوان کامل‌ترین دین پذیرفتم و پاسخ سئوالاتم را در دین اسلام یافتم

حدود پنج سال قبل در ذهنم سوالات بسیار شکل گرفت که در کشور خودم به هرجا مراجعه کردم حتی کلیسا، پاسخ سوالاتم را نیافتم

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   «ریچارد کیلهورد» به همراه دوست ایرانی خود به دفتر مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی مراجعه و بعد از صحبت‌ها و توضیحات اولیه از سوی این مدیریت در زمینه اصول و عقاید دین مبین اسلام به اختصار شهادتین را بر زبان آورد و مسلمان شد.

کیلهورد درباره خود و انگیزه اش برای مسلمان شدن، گفت: ۴۹ ساله هستم، مذهبم مسیحی کاتولیک بود و در کشور بلژیک سکونت دارم و به عنوان استاد دروس فنی در دانشگاه این کشور مشغول تدریس هستم.

این تازه مسلمان در باره دلایل تشرف به دین اسلام گفت: حدود پنج سال قبل در ذهنم سوالات بسیار شکل گرفت که در کشور خودم به هرجا مراجعه کردم حتی کلیسا، پاسخ سوالاتم را نیافتم.

ریچارد کیلهورد افزود: به صورت خودجوش شروع کردم به مطالعه ادیان مختلف از جمله اسلام و سرانجام این دین را به عنوان کامل‌ترین دین پذیرفتم و پاسخ سئوالاتم را در دین اسلام یافتم.
او تصریح کرد: آشنایی با دوستان ایرانی و مالزیایی و مشاهده رفتار و کردار آنان باعث شد که نسبت به شناخت دین اسلام کنجکاوتر شوم و سرانجام گمشده خود را بیایم.

ریچارد کیلهورد افزود: به توصیه یکی از دوستانم یک هفته قبل به تهران آمدم و از آنجا به مشهد مقدس سفر کردم و به حرم ملکوتی ثامن الحجج (علیه السلام) مشرف شدم.

این استاد دانشگاه گفت: من نمی‌توانم آن چیزی که درباره دین اسلام در قلبم است را بیان کنم، اما قبل از اینکه مسلمان شوم مانند کسی بودم که در بیابان بی آب و علف، سرگردان است و امیدی به زنده ماندن ندارد، اما با تشرف به دین اسلام و مسلمان شدن دوباره احیا شدم و از مرگ نجات پیدا کردم.

او تصریح کرد: روند مسلمان شدن در کشور بلژیک به کندی پیش می‌رود همچنان که یک جریان مثبت برای کشاندن مردم به سوی حقیقت وجود دارد، اما جریانی منفی نیز در مقابل حقیقت جویی مردم مانع ایجاد می‌کند.

کیلهورد با اشاره به گسترش دین اسلام در کشور‌های اروپایی گفت: در سال‌های گذشته نامی از دین اسلام در کشور‌های اروپایی نبود و مردم شناختی از این دین آسمانی نداشتند، اما اینک درخواست‌ها برای شناخت این دین در حال افزایش است و جای امیدواری دارد که آینده به سویی پیش می‌رود تا همه به این حقیقت دست یابند.

او درباره آشنایی خود با کتاب آسمانی تصریح کرد: من ترجمه قرآن مجید را به زبان انگلیسی خوانده ام و در شناخت راه درست به من کمک شایانی کرده است، اما خیلی علاقه مندم که خواندن واژه‌های قرآن را به زبان عربی بیاموزم.

این تازه مسلمان گفت: حرم مطهر حضرت امام رضا (علیه السلام) بسیار شگفت انگیز است و با فضا‌های دیگر متفاوت است، من در این مکان معنوی احساس آرامش می‌کنم و گویی در فضای ملکوتی و معنوی حرم مطهر رضوی، صدای فرشتگان را می‌شنوم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار