تاریخ انتشار :

سادیو مانه

فوتبالیست مسلمان، برنده جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ آفریقا

سادیو مانه، فوتبالیستِ مسلمان و معتقد و یک شخصیت محبوب عضو تیم لیورپول که در روستای خودش مسجد و بیمارستان ساخته است، جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ آفریقا را به دست آورد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از aboutislam، سادیو مانه، فوتبالیست مسلمان برنده جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۱۹ آفریقا را از آن خود کرد.

درحالی که ریاض محرز، محمد صلاح و سادیو مانه سه فوق ستاره در لیگ برتر به عنوان کاندیداهای نهایی بهترین بازیکن سال آفریقا معرفی شده بودند، کسی تردیدی نداشت که این جایزه به مهاجم سنگالی تیم لیورپول خواهد رسید.

در شبی که ریاض محرز در جام اتحادیه در دربی منچستر، یکی از بازیکنان تاثیرگذار اصلی منچسترسیتی بود ، این سادیو مانه بود که قابل پیش بینی ترین جایزه سال را به خودش اختصاص داد.

سادیو مانه، این فوتبالیست مسلمان تاثیر گذار و محبوب آفریقایی، بعد از گذراندن یک فصل درخشان با لیورپول، ماه گذشته در مراسم بهترین های ۲۰۱۹ جهان، بعد از دو فوق ستاره بزرگ این دهه یعنی مسی و کریس رونالدو و دو پله پایین تر از هم تیمی اش ویرجیل فن دایک در رده چهارم ایستاد. این ستاره سنگالی همراه لیورپول قهرمان اروپا شده بود، کفش طلای لیگ برتر را گرفته بود و آمار گلزنی درخشانی نیز از خودش به جا گذاشته بود.

مسی بعد از اینکه برای ششمین بار فاتح توپ طلا شد، گفت: چه حیف شد که مانه در رده چهارم قرار گرفت. البته بازیکنان بزرگ و باکیفیت زیادی در فوتبال دنیا حضور دارند که انتخاب را دشوار می کند. در نهایت من به سادیو مانه به عنوان بهترین بازیکن سال رای دادم چرا که او از آن دست بازیکنانی است که دوست دارم.

مانه نه تنها یک فوتبالیست محبوب بلکه یک فعال مدنی و بشردوست می باشد. وی که در یک فیلم ویدئویی در سال گذشته هنگام تمیز کردن سرویس های بهداشتی مسجدی در لیورپول دیده شده است، شخصیتی بسیار فروتن و مذهبی دارد.

وی در جولای ۲۰۱۹ هنگامی که از محل ساخت و ساز مسجدی که در روستای خودش در سنگال می ساخت بازدید می کرد دیده شد. وی یک بیمارستان و یک مسجد به مردم خودش هدیه داد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار