تاریخ انتشار :

سبک زندگی اسلامی

جوانان مسلمان انگلیسی شیرینی به دست به خانه های سالمندان رفتند

اعضای یک گروه مسلمان در شهر میلتون کنیز در بریتانیا، به مناسب سال نو میلادی ۲۰۲۰، درحالی که شیرینی در دست داشتند از خانه سالمندان بازدیدکرده و به عیادت آن ها رفتند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از miltonkeynes، اعضای یک گروه از جوانان مسلمان بریتانیایی در شهر میلتون کینز، در باکینگهام شایر، سال نو میلادی ۲۰۲۰ را با سر زدن به خانه های سالمندان و عیادت از آنان آغاز کردند.

 سعید نظیر ، رهبر محلی محلی در انجمن جوانان مسلمانان در این رابطه گفت:  تمایل ما برای بازدید از خانه های سالمندان بخشی از آموزه های دینی ما است. که به ما تاکید می کند باید به بزرگترها احترام بگذاریم و از آنان مراقبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به بر مهربانی در قبال افراد نیازمند و از کار افتاده تاکید دارد و ما آرزو می کنیم این فعالیت ها باعث شود جوانان ما آموزه های دینی شان را بهتر بیاموزند و به آن ها پایبند شوند. خدمت به بشریت بخشی از ایمان ما است و ما همیشه بیشترین تلاش خود را برای انجام فعالیت های اجتماعی این چنینی به ویژه در مناطق محلی به کار می گیریم.

 نظیر افزود:  این یک افتخار است که مسلمانان جوان انگلیس، ده ها سال در خدمت مردم خوب میلتون کینز و سایر مناطق در سراسر کشور بوده اند.

گفتنی است گرچه مسلمانان معمولاً در کشورهای غربی از جمله بریتانیا در جشن های سال نو شرکت نمی کنند ، آنها سعی می کنند در طول کریسمس، در فعالیت های داوطلبانه خیرخواهانه از جمله کمک به نیازمندان، بی خانمان ها و پاکیزه سازی شهری مشارکت داشته باشند. در کمپینی مشابه جمعی از جوانان مسلمان سرتاسر انگلیس در روز اول ژانویه، صبح زود از خواب بیدار شده و پس از اقامه نماز صبحگاهی، خیابان های شهر را تمیز کردند و صدها تن زباله جمع آوری نمودند.

  ابتکار عمل آنها در شهرهای مختلف انگلستان از لندن ، ادینبورگ ، گلاسگو ، تا والسال ، منچستر و کاردیف انجام شد.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار