تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

جاذبه های دیدنی ارمنستان در سفر به ایروان

معنی کلمه سوان به معنای سرزمین دریاچه هاست. این دریاچه مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان است، و رودخانه های بسیاری مانند رود هزاردان از آن نشات می گیرند. اطراف دریاچه سوان پاتوق خوبی برای طبیعت گردان است

کشور ارمنستان با وجود وسعت کم جاذبه های دیدنی بسیاری دارد . و دو ویژگی مهم این  کشور که همانا  تاریخ غنی و طبیعت زیبای آن است گردشگران بی شماری را از سراسر دنیا به این سمت می کشاند .این کشور کوهستانی مورد توجه وزشکاران نیز هست و دامنه کوههای آرارات مقصد بسیاری از کوهنوردان می باشد. اگر از علاقمندان به تاریخ هستید در این کشور آثار باستانی و تاریخی بسیار ارزشمندی به یادگار گذاشته شده که قدمت برخی به سه هزار سال پیش بر می گردد. در ادامه مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این کشور زیبا را به شما معرفی نماییم .

 

 بنای یادبود قتل عام ارامنه

ساختمان این بنا و موزه Tsitsernakaberd برای یاد بود قتل عام خونین ارامنه توسط عثمانی ها درسال ۱۹۱۵ ساخته شد. در وسط این بنا ستون چهل و چهار متری به شکل سوزن طراحی گردیده تا نمادی از زایش دوباره در ارمنستان باشد. نام بنای موزه را همچنین “قلعه پرستو ها” نامیده اند زیرا در داستان های حماسی و کهن مردم ارمنستان اعتقاد بر آن است که پرنده پرستو در صورتی که آشیانه اش ویران شود به منزل باز میگردد. بیشتر قسمتهای این بنا به رنگ مشکی و خاکستری طراحی شده است زیرا یادآور خاطرات  تلخی در تاریخ ارمنستان است .

 

 

کوه های آرارات

رشته کوه آرارات در مرز کشورهای متعددی نظیر ترکیه، ایران، ارمنستان و منطقه خود مختار نخجوان قرار دارد. در مورد این رشته کوه آتشفشانی افسانه های بسیاری ساخته شده است که مهم ترین  آنها به ماجرای کشتی نوح برمی گردد. بر اساس کتاب عهد عتیق کوه آرارات مکانی بود که کشتی نوح پس از طوفان بر آن نشست و از این محل بود که بازماندگان کشتی نوح به سرزمین های دیگر رفتند.  این کوهستان با مناظر بسیار زیبا و آب و هوای دل چسب و همچنین دریاچه زیبای پایین آن گردشگران بسیاری را به این سمت کشانده است .

دریاچه سوان ارمنستان

معنی کلمه سوان به معنای سرزمین دریاچه هاست. این دریاچه مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان است، و رودخانه های بسیاری مانند رود هزاردان از آن نشات می گیرند. اطراف دریاچه سوان پاتوق خوبی برای طبیعت گردان است . پیشنهاد می کنیم حین گشت و گذار در این منطقه حتما ماهی های قزل آلا معروف ارمنستان “ایشخان” را صید و نوش جان کنید. نزدیک ترین روستا به دریاچه سوان روستای سیمونکا است که محل مناسبی برای اقامت و استراحت و صرف غذا است  .تور ارزان ارمنستان

تفریحات مهیج در ارمنستان که باید تجربه کرد

پاراگلایدر یکی از تفریحات مهیج در  ارمنستان و تور ارمنستان  است که به خصوص در سالهای اخیر بین بسیار پرطرفدار است.زیرا  ارمنستان یک کشور کوهستانی است و زیبایی های ارتفاعات ارمنستان به خصوص با پالاگلایدر دیدنی تر خواهد بود .

پاراگلایدر یک تفریح جدید در گردشگری ارمنستان است که در کوه هاتیس، دریاچه سوان، کوه آراگاتس، کوه تقنیس و کوه آرا وجود دارد. افراد ماهری که در این باشگاه هستند به افراد مبتدی یا حرفه ای آموزش های لازم را برای پرواز میدهند.

باشگاه گلف آرارات(Ararat Valley country club)

 باشگاه گلف آرارات در سال ۲۰۰۵ میلادی و با هدف جذب گردشگر و ترویج گلف در این کشور تاسیس شده  است . در کنار این زمین گلف مرکز تفریحی ، هجده زمین مینی گلف وجود دارد و همچنین این باشگاه گلف دارای دو زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، زمین والیبال و استخر های شنا، رستوران و غیره است . که با اضافه شدن همه اینها باشگاه گلف آرارات به مجموعه باشگاه دره آرارات تغییر نام داد.

باشگاه و پارک آبی دنیای آب(Jrashkhar)

 به گزارش سفر باتو ، اگر در تابستان به این کشور زیبا سفر نمودید پارک آبی دنیای آب را از دست ندهید. پارک آبی دنیای آب، یکی از بهترین گزینه ها برای مسافران در فصل تابستان می باشد . زیرا در این مکان همه چیز برای شادی و هیجان خانواده فراهم است . این پارک آبی در ناحیه نور نورک ایروان و در خیابان میاسنیکیان قرار دارد. این پارک آبی در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و دارای یک پارک آبی روباز و یک پارک آبی سرپوشیده به مساحت جمعا ده  هکتار می باشد. پارک روباز این مجموعه دارای دو استخر بزرگ، یک استخر کودکان، یک استخر VIP و سه استخر برای بازی های آبی و ۳ سرسره است . همچنین این پارک آبی در نزدیکی باغ وحش بزرگ ایروان قرار گرفته است.

پارک عشاق(Lovers’ Park)

 پارک عشاق در شهر ایروان ارمنستان قرار دارد که مساحتی در حدود دو و نیم هکتار دارد. این پارک زیبا به صورت کامل تخریب شده بود تا اینکه در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ توسط فردی خیر به نام آلبرت بوقسیان،رئیس بنیاد بوقسیان بازسازی و بازگشایی شد و در سال ۲۰۱۰ تندیس شاعر برجسته جیورج امین توسط یک مجسمه ساز مشهور ارمنی در پارک عشاق ساخته شد. دلیل نام گذاری این پارک به نام پارک عشاق به این علت است که از گذشته زوج های جوان قرار های عاشقانه خود را در این محل می گذاشتند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار