تاریخ انتشار :

کرالای هندوستان

استفاده از سالن مسجدی در هند، برای برگزاری مراسم عروسی شهروندان فقیر هندو

مسجد جامعی در شهر کرالای هندوستان درهایش را به روی شهروندان هندو گشوده و برای خانواده فقیر هندو مراسم ازدواج برگزار می کند. این نخستین باری است که چنین مراسمی با رسوم هندو در یک مسجد برپا می گردد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از تلگراف هند، مسجدی در کرالای هندوستان درهایش را به روی خانواده های فقیر هندو گشوده تا شهروندان هندو که توانایی اجاره تالار برای برگزاری مراسم عروسی ندارند، از سالن این مسجد استفاده کنند.

مسجد جامع چرولی میزبان مراسم عروسی یک خانواده هندو در ۱۹ ژانویه با حضور ۱ هزار میهمان خواهد بود.

نجوم الدین الموتیل دبیر مسجد در این باره به خبرنگاران گفت:  از آنجا که در این منطقه یک سنت هدیه عروسی در این منطقه وجود دارد ، ما همچنین هدیه ای به عروس و داماد می دهیم.

وی گفت: ما قصد نداشتیم تبلیغاتی در این زمینه انجام دهیم. من الگوی کارت دعوت را برای دانستن نظرشان به خانواده ام نشان دادم و یکی از بچه ها آن را در شبکه ها گذاشته بود و یکباره توجه همه به این موضوع جلب شد.

الموتیل گفت: این نخستین ازدواج هندو است که در  مسجد منطقه ما برگزار می شود. بیشتر مساجد به خانواده های فقیر کمک می کنند و صرف نظر از اعتقادات دینی شان به فقرا کمک مالی می دهند.

وی در پاسخ به اینکه چگونه این ایده به آن ها رسیده نیز گفت: یک نفر از مسجد ما با مادر این دختر صحبت کرده و او گفته بود که هزینه عروسی دخترش را ندارد. این زن که در خانه ای اجاره ای درنزدیکی مسجد زندگی می کند پس از مرگ شوهرش در سال ۲۰۱۸، به سختی سه فرزندش را اداره می کند.

به گفته این مقام مسجد آن ها به این خانواده، پسر و دختران آن ها کمک رسانی می کنند. و مسئله ازدواج را نیز با کمیته مسجد در میان گذاشته و تمامی ۱۰ هزار نمازگزار این مسجد موافقت کرده اند که به این خانواده کمک کنند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار