تاریخ انتشار :

ایالت نوردراین-وستفالن آلمان

لغو شدن طرح ممنوعیت روسری برای دختران در مدارس آلمان

وزارت امور ادغام ایالت نوردراین-وستفالن آلمان پس از جنجال‌های بسیار، تصمیم گرفته است تا از اجرای طرح ممنوعیت روسری برای دختران در مهدکودک‌ها و مدارس چشم‌پوشی ‌کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)سراپ گولر، معاون وزیر امور ادغام در ایالت نوردراین-وستفالن گفت: ما طرح ممنوعیت روسری برای دختران در مهدکودک‌ها و مدارس را اجرا نمی‌کنیم، اما در عوض برنامه‌های زیادی برای آموزش و آگاهی‌رسانی به والدین در مدارس داریم.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که وزارت امور ادغام ایالت نوردراین-وستفالن، نزدیک به دو سال پیش، از اجرای طرح ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران زیر ۱۴ سال در این ایالت خبر داده بود. یوآخیم اشتامپ، وزیر امور ادغام ایالت نوردراین-وستفالن در آن زمان گفت: کودکان در یک خانواده مذهبی نباید مجبور به پوشیدن روسری شوند. ما قصد داریم تا برای پیشگیری از این اتفاق، طرح ممنوعیت پوشیدن روسری را برای کودکان زیر سن قانونی اجرا کنیم. در این ‌صورت، افراد پس ‌از رسیدن به سن قانونی می‌توانند، تصمیم بگیرند که می‌خواهند روسری بپوشند یا خیر.

در سال‌های اخیر، سیاستمداران آلمانی نتوانسته‌اند بر سر تصویب قانون ممنوعیت پوشیدن روسری به اجماع برسند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷،  فراکسیون علمی پارلمان آلمان اعلام کرد که ممنوعیت پوشیدن روسری برای دختران دبستانی، مغایر با قانون اساسی آلمان است. این اتفاق در شرایطی افتاد، که دو سال پیش از آن، دادگاه قانون اساسی آلمان نیز ممنوعیت عمومی حجاب برای معلم مسلمان را برداشته بود. چندی بعد، کارین پرین، وزیر آموزش و پرورش ایالت شلسویگ هولشتاین نیز گفت که ممنوعیت عمومی حجاب در مدارس با قانون اساسی سازگار نیست.

هم‌زمان، برخی از سیاستمداران آلمانی نیز در مخالفت با اجرای ممنوعیت حجاب در مدارس آلمان، به قانون اساسی آلمان اشاره کردند که در آن آزادی انتخاب دین و انجام فرایض دینی برای تمامی افراد جامعه تضمین شده است. اما مخالفت با ممنوعیت پوشیدن روسری در مدارس ابتدایی، تنها به گروهی از سیاستمداران ختم نمی‌شود. در ابتدای سال جاری، موسسه تحقیقاتی مهاجرت و ادغام آلمان از ۷۲۳۳ شهروند آلمانی خواست به این سوال پاسخ دهند که آیا با ممنوعیت حجاب برای دختران دبستانی موافقند؟ نتایج این تحقیقات نشان داد که ۶۲.۷ درصد از شرکت‌کنندگان مخالف ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی هستند و تنها ۳۷.۳ درصد از آنها با ممنوعیت کامل حجاب در مدارس موافقند. حتی بسیاری از کسانی که مخالف سرسخت حجاب بودند نیز در این نظرسنجی با ممنوعیت عمومی حجاب در تمام مدارس مخالفت کردند. برهان کسیجی، رئیس شورای اسلامی آلمان که از مخالفان ممنوعیت حجاب در مدارس ابتدایی است، در باره نتایج نظرسنجی گفت: بحث در مورد ممنوعیت حجاب برای کودکان در مدارس، غیر ضروری و تبعیض‌آمیز است. همان‌طور که طرفداران ممنوعیت حجاب نیز بارها گفته‌اند، هیچ‌گونه آمار دقیقی درباره تعداد دختران محجبه در مدارس آلمان وجود ندارد. بنابراین بحث برسر ممنوعیت حجاب در مدارس مفهومی ندارد.

او اضافه کرد: شورای اسلامی آلمان خواستار رفتار منطقی سیاستمداران در قبال پوشش و عادات مسلمانان است. بحث‌های غیرضروری درباره حجاب، تنها باعث ایجاد جو اسلام‌هراسی در آلمان می‌شود و امنیت مسلمانان را به خطر می‌اندازد.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار