تاریخ انتشار :

نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان در رسانه ها

ادواردو آنیلی پیام اسلام و انقلاب اسلامی را در جهان غرب تبیین کرد

دبیر کل سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی از نقش ویژه شهید آنیلی در بیان مفاهیم والای اسلامی در اروپا تقدیر کرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان که توسط انجمن علمی رهیافتگان در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: “پیشنهاد می‌کنم از شخصیت بزرگ اروپایی و آمریکایی که در جریان انقلاب اسلامی هدایت شدند، یاد شود.”

وی افزود: یکی از شخصیت های برجسته کمونیسم “روژه گارودی” است که در جریان انقلاب اسلامی ایران مسلمان شد. یکی دیگر از شخصیت‌های بزرگی که مسلمان شده “جان کوپر” است که در سفری به فرانسه با تصادف مشکوکی از دنیا رفت.

دبیرکل سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: این افراد در فضای تاریک غرب توانستند اسلام را به دنیا معرفی کنند. این شخصیت‌ها در جهان غرب همانند پیام‌برانی است که توانستند پیام اسلام و انقلاب اسلامی را در جهان غرب تبیین کنند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تحول اخلاقی در جهان در جریان است، ادامه داد:  این جریان در جهان بسیار جدی است؛ اسلام هراسی که توسط صهیونیست‌ها در غرب شکل گرفت. آن‌ها اسلام را تهدیدی برای ثروت خود می‌دانند.  اکنون جامعه مسلمانان که در غرب زندگی می‌کنند با جامعه مسلمان ساکن غرب پیش از انقلاب اسلامی متفاوت است. بعد از انقلاب اسلامی نسل جوان مسلمان ساکن در غرب رویکرد اسلامی و انقلابی پیدا کرده است.

وی یکی از دلایل تشویق جوان مسلمان در غرب به داعش و… را جایگزین کردن اسلام با انقلابی دروغین معرفی کرد و گفت: بر روس ذهن مسلمانان جوان در دانشگاه‌ها کار می کنند؛ به طور مثال زمان برگزاری نماز، گروه القاعده به طور آزادانه کلاس برگزار کنند؛ اما ما برای تدریس صحفیه السجادیه و نهج البلاغه  مشکلات زیادی داشتیم. جذب نیروی القاعده در دانشگاه‌ها با اطلاع دقیق دستگاه‌های اطلاعاتی غربی شکل گرفت.

 دبیرکل سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: عکس العمل حیات نو نسل جوان اروپا درخصوص گرایش اسلام فرصت بزرگی است که آن‌ها به تهدید تبدیل کردند و متاسفانه ما از این فرصت استفاده نکردیم.

آیت الله اراکی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی بیان کرد: کارهای فرهنگی در زمینه نامه ایشان باید صورت می‌گرفت. جوانان در دانشگاه‌های غرب گوش‌های شنوایی دارند.

وی گفت: یکی از ایرادات ما به غرب این است که برای اندیشمندان ما ارزش قائل نیستید؛ اطلاعات اندیشمندان غرب غلط و ناکافی است.

 دبیر کل سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک اندیشمند و فیلسوف است؛ تاکید کرد: در خصوص تبیین اندیشه امام خمینی(ره) کارهای کافی در کشور خودمان نیز صورت نگرفته است.

وی با اشاره به همکاری علمی دانشگاه‌های ایران و غربی گفت: چه میزان دانشگاه‌های ایران در خصوص تبیین فلسفه انقلاب، اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی با دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی همکاری دارند؟

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار