تاریخ انتشار :

نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان در رسانه ها

سه شخصیت غربی متأثر از انقلاب معرفی شوند/ خاطره رهیافته آلمانی از تشرف به اسلام

آیت‌الله محسن اراکی در نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی با تأکید بر ضرورت معرفی سه شخصیت اروپایی و آمریکایی که در جریان انقلاب متحول شدند، بیان کرد: این سه شخصیت بزرگانی بودند که به اندیشه امام و انقلاب خدمت کردند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان عصر ۲۷ آذرماه با حضور آیت‌الله محسن اراکی، رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام محمود نیک سرشت، نماینده دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران، خانم رونیکا فاضلی، تازه مسلمان آلمانی، مرضیه هاشمی، رهیافته آمریکایی و خبرنگار آمریکایی ایرانی پرس تی وی و تعداد زیادی از تازه مسلمانان کشورهای مختلف جهان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی آیت‌الله اراکی همراه بود و وی ضمن تأکید بر ضرورت معرفی سه شخصیت اروپایی و آمریکایی که در جریان انقلاب اسلامی متحول شدند، گفت: این سه نفر انصافا افراد برجسته و ستارگان درخشانی هستند که رسانه‌های غرب می‌خواهند آن‌ها فراموش شوند. یکی از این افراد «روژه گارودی» فیلسوف، جامعه‌شناس انقلابی و پیرو خط امام(ره) است.

وی افزود: روژه گارودی فرانسوی بود و در جریان انقلاب با تأثیرپذیری از اندیشه انقلابی امام مسلمان شد، او درباره امام خمینی کتاب و مقاله نوشت؛ این شخصیت اروپایی به جرم نگارش کتاب «افسانه‌های اسرائیلی»( اسطوره‌های بنیان‌گذار سیاست اسرائیل) محاکمه شد.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: یکی دیگر از این شخصیت‌ها که باید به نسل جوان امروز معرفی شود، «جان کوپر» (یحیی کوپر) انگلیسی است که به یحیی کوپر تغییر نام داد، او به قم آمد و از محضر استاد مطهری بهره‌مند شد، من زمانی که در انگلیس بودم او را معرفی می‌کردم. جان کوپر در سفر به فرانسه در تصادف به طرز مشکوکی از دنیا رفت که ما احتمال می‌دهیم این تصادف ساختگی باشد، زیرا فرانسه در چنین تصادفاتی تجربه داشت. یحیی کوپر اصول کافی را به انگلیسی ترجمه کرده که بهترین ترجمه تا به امروز است.

آیت‌الله اراکی در حال سخنرانی در نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی

رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: شخصیت سوم «حامد الگار»(نویسنده و متفکر مسلمان آمریکایی) است که با امام(ره) مصاحبه کرد و خاطرات خوبی با ایشان داشت، او هنوز هم زنده است، اما حال خوشی ندارد، اینها مانند پیامبرانی بودند که خداوند آن‌ها را برای انتقال پیام انقلاب و امام در جهان غرب آفرید.

وی گفت: نیمه پنهانی در جهان غرب داریم که همان تحول ایدئولوژیک، اخلاقی و بنیادی است، راز پیدایش اسلاموفوبیا(اسلام‌هراسی) تهدیدی است که غربی‌ها از این لایه و نیمه پنهان احساس می‌کنند، جامعه مسلمانان امروز در جهان غرب با دیروز متفاوت است، در جهان پیش از انقلاب، نسل پیر و قدیم اسلامشان را حفظ می‌کردند؛ اما امروز پس از انقلاب نسل جوان ساکن در غرب به اسلام رو آورده و رویکرد اسلامی و انقلابی دارد.

 

جایگزینی اسلام دروغین به جای اسلام امام خمینی

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: یکی از دلایل تشویق جوانان مسلمان غرب به پیوستن به سازمان‌هایی نظیر داعش و القاعده، هدایت نسل تازه به اسلام گرویده به سمتی دیگر و جایگزینی اسلامی دروغین به جای اسلام امام خمینی(ره) است.

وی تأکید کرد: من زمانی که انگلیس بودم از نزدیک شاهد بودم که چگونه روی جوانانمان در دانشگاه لندن کار می‌کردند، ما می‌خواستیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در کتابخانه این دانشگاه بگذاریم، اما اجازه ندادند، این در حالی بود که دانشگاه لندن پر از کتاب‌های عربستان و وهابیت بود.

رئیس سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین بیان کرد: جریان القاعده و داعش به وسیله دستگاه‌های جاسوسی غرب به وجود آمد و ادامه یافت، آن‌ها سعی داشتند این جریان را در میان جوانان اروپایی ترویج دهند و این عکس العمل حیات تازه‌ای بود که در نسل جوان اروپا در رابطه با اسلام به وجود آمده بود.

آیت‌الله اراکی در پایان با تأکید بر گسترش همکاری‌های علمی ایران با دانشگاه‌های خارج از کشور به منظور نشر انقلاب و اندیشه‌های امام و رهبری گفت: ما باید کاری کنیم که این نوع همکاری به ویژه با دانشگاه‌های اروپایی برای تبیین اندیشه‌های امام و رهبری صورت گیرد، اگر چنین شود، شاهد پاسخگویی خوبی از سوی اندیشمندان غربی خواهیم بود.

در ادامه نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی خانم ورونیکا فاضلی، رهیافته و تازه مسلمان آلمانی سخنرانی کرد و ضمن معرفی خود گفت: در آلمان شرقی به دنیا آمدم و ۱۵ سال است که در ایران زندگی می‌کنم، همسرم ایرانی است.

 

رهیافته آلمانی: خداوند دستم را گرفت و مسلمان شدم

وی افزود: من قبل از اینکه مسلمان شوم، نمی‌دانستم تازه مسلمان یعنی چه، اما زمانی که برای سخنرانی از من دعوت می‌کردند، کم کم متوجه این مفهوم شدم و دانستم که چه اتفاق مهمی برایم افتاده است.

این رهیافته آلمانی ادامه داد: من در کشوری مسلمان شدم که اسلام در آنجا نبود، خداوند دستم را گرفت و من به اسلام گرویدم، پس از مسلمان‌شدن همه فکر می‌کردند من بیمار هستم، اما آن‌ها باید به این چیزی که من رسیدم، می‌رسیدند تا حال مرا درک می‌کردند.

وی گفت: برای مسلمان‌شدن قرآن را به زبان آلمانی مطالعه کردم، آثار شهید مطهری را خواندم، بعدها با نشستن بر سر سفره اهل بیت(ع) و اشک ریختن برای امام حسین(ع) خیلی از مسائل را درک کردم.

این رهیافته آلمانی با بیان اینکه اسلام هنوز آن‌گونه که باید در جامعه امروز اجرا نشده است، تصریح کرد: دشمن برای تغییر سبک زندگی و افکار انسان‌ها تلاش زیادی انجام می‌دهد؛ به طوری که امروز زندگی‌ها مادی شده و مردم کمتر به دنبال معنویت هستند، به نظر من چیزی که به انسان آرامش می‌دهد معنویت و اهل بیت(ع) است، ما با معرفت قلبی به آرامش می‌رسیم.

 

جامعه ایمانی جغرافیا نمی‌شناسد

حجت‌الاسلام محمود نیک سرشت، نماینده دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تهران نیز در سخنرانی کوتاه خود در جمع حاضران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اظهار کرد: جامعه در قرآن براساس جغرافیا تعریف نمی‌شود، بلکه براساس کفر و ایمان تعریف می‌شود، پس اگر اویس (اویس قَرَنی مسلمانی ساکن قَرَنْ یمن) در مدینه نباشد ولی در جامعه نبوی باشد و دلش برای این جامعه بتپد، جزء جامعه نبوی است.

وی افزود: ادواردو آنیلی در ایران و جامعه شیعی نبود؛ اما هر کس در هر جای این کره خاکی باشد و در سلک مؤمنان قرار بگیرد، در جامعه ایمانی داخل است و هرکس در جغرافیای مؤمنان باشد، اما در سلک آنان نباشد، خارج از آن جامعه است، امید داریم که بند جغرافیا نباشیم و دلهایمان همچنان در دایره ایمان بتپد و در جامعه ایمانی داخل بوده و مورد عنایت امام زمان(عج) باشیم.

بنا بر این گزارش، پخش کلیپ زندگینامه مرحوم کریستین(یحیی) بونو، مترجم قرآن، اندیشمند و نویسنده فرانسوی و استاد فلسفه و عرفان شیعی، تجلیل از صبا بابایی، رهیافته ژاپنی و مادر شهید ۸۲ ساله، مرضیه هاشمی، مبلغ بین‌الملل و رهیافته آمریکایی، ورونیکا فاضلی، رهیافته و تازه مسلمان آلمانی، محمدحسن قدیری ابیانه، دوست ایرانی شهید ادواردو آنیلی و مصطفی غفاری ساروی، نویسنده کتاب روایتگر زندگی ادواردو آنیلی با نام «هدیه مسیح» از دیگر بخش‌های این برنامه بود و در پایان نیز مستند ساخته شهید آنیلی برای نخستین‌بار در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برای حاضران به نمایش درآمد.

گزارش تصویری برنامه را اینجا ببینید

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار