تاریخ انتشار :

میراث معنوی

ثبت مهمان نوازی در مراسم اربعین حسینی در یونسکو

سازمان یونسکو در صفحه رسمی خود از ثبت مهمان نوازی و ارایه خدمات در طول مراسم اربعین در فهرست میراث فرهنگی غیرمادی این سازمان خبر داد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از الکفیل، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: یونسکو تصمیم گرفت تا پرونده ارایه خدمت و مهمان نوازی در طول مراسم اربعین امام حسین(علیه السلام) را در فهرست بین المللی این سازمان در چارچوب فهرست میراث فرهنگی غیر مادی انسانی درج کند.

«ایمان عبدالوهاب» نماینده عراق در چهاردهمین نشست یونسکو گفت: مرکز مطالعات و تحقیقات در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) این پرونده را به این سازمان ارایه داده است و پس از تلاش مستمر سه ساله موفق شد تا موافقت کشورهای عضو را برای گنجاندن پرونده مهمان نوازی مراسم اربعین در فهرست سازمان یونسکو به دست آورد.

«عبدالامیر قریشی» مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا گفت: رای گیری درباره این پرونده در چهاردهمین نشست یونسکو که با حضور بیش از ۹۰۰ شخصیت علمی از ۱۵۳ کشور در بوگوتای کلمبیا برگزار شد، انجام گرفت.

قریشی افزود: این پرونده را مرکز کربلا به نام عراق ارایه داده است. رای گیری از آن بدون هیچ توضیح و اظهار نظری از سوی کمیته های اصلی انجام گرفت.

وی گفت: این دستاورد با حمایت و پیگیری آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) و مدیریت آن و ارایه همه کمک ها به منظور رساندن پیام اربعین به جهانیان به دست آمده است.

مراسم اربعین بزرگترین تجمع انسانی در جهان به شمار می آید. به طوری که میلیون ها انسان از ادیان و فرقه های مختلف در ۲۰ صفر هر سال برای برپایی چهلمین سالروز شهادت امام حسین(علیه السلام) به شهر کربلای معلی می آیند.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار