تاریخ انتشار :

شهر ایردری در ایالت آلبرتای کانادا،

تاسیس مسجد توسط جامعه اسلامی شهر ایردری در ایالت آلبرتا

مسلمانان شهر ایردری در آلبرتای کانادا که پیش از این برای اقامه نماز به کلیساها یا فضاهای اجاره ای مراجعه می کردند، از این پس صاحب یک مسجد و یک مرکز آموزشی برای کودکان خواهند شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از cbc، جامعه اسلامی شهر ایردری در ایالت آلبرتای کانادا، مراسم تاسیس مسجد جدید را جشن می گیرد. پس از سال ها که مسلمانان در این شهر مجبور بودند برای اقامه نمازهایشان به کلیساها یا فضاهای اجاره ای مراجعه کنند، سرانجام صاحب یک مسجد می شوند.

 جامعه اسلامی این شهر اکنون صاحب دو ساختمان و یک پارکنیگ شده که قصد دارد مسجد جدیدی بسازد که در خدمت جمعیت رو به رشد مسلمانان باشد.

این دو ساختمان قدیمی در حال حاضر بازسازی شده اند و در کوتاه مدت قبل از ساخت مسجد جدید مورد استفاده قرار می گیرند. یکی مسجدی کوچک است که در آن مردان ، زنان و کودکان می توانند نماز بخوانند. دیگری که پیشتر خانه نخستین شهردار  ایردری بوده ، در حال حاضر به عنوان یک مرکز آموزش اسلامی بچه ها و یک محل اجتماعات مورد استفاده قرار می گیرد.

قرار است در نهایت هر دوساختمان تخریب شده و مسجد جدیدی با گنبد و مناره جایگزین آن ها شود.

سید سهروردی با مجمع اسلامی المدینه کلگری ، سازمان پشت ساخت مسجد ایردری گفت:  این یک روز تاریخی برای مسلمانان شهرمان است.

وی افزود: مسلمانان قبلا از کلیسا اتحادیه ایردری برای برگزاری نمازهای جمعه و نمازهای ماه مبارک رمضان استفاده می کردند و همچنین یک مسجد موقت در یک ساختمان اجاره ای داشتند.

مونا شهزاد می گوید:  ما در تلاش هستیم تا اجتماع را گرد هم آوریم. این یک مرکز فرهنگی برای ما ، برای برپایی جشن ها و اعیاد است.

وی گفت: ما در اینجا فقط مسلمان نیستیم بلکه سعی داریم کانادایی های خوبی نیز باشیم و می خواهیم ارزش های خوب را تمرین کنیم و آن ارزش های خوب را به نسل بعدی خود منتقل سازیم.

وی گفت: ما از همه استقبال می کنیم ، خواه مسیحی باشید یا یهودی. ما می خواهیم جامعه محلی خود را ارتقا بخشیم و از همه در اینجا استقبال می کنیم. اگر می خواهید بیایید، درهای ما برای همه کانادایی ها باز است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار