تاریخ انتشار :

کره جنوبی

مشکلات گردشگران مسلمان در کره جنوبی

کره جنوبی علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای جذب گردشگر از کشورهای اسلامی انجام داده، اما هنوز مسلمانان در سفر به این کشور با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از چنل نیوز ایژا، «راتی» جهانگرد مسلمان اندونزیایی که با دو همسفر مسلمان خود به کره جنوبی سفر کرده بود، در شهر «بوسان» دومین شهر بزرگ این کشور نتوانست رستورانی بیابد که غذای حلال دلخواه او را ارائه کند. با اینکه آنها یک رستوران عرضه‌کننده غذای حلال پیدا کردند،‌ اما غذای عرضه شده در آنجا مورد علاقه نبود.

وی در این باره می‌گوید: در این شهر رستوران‌هایی وجود دارد که غذای حلال هندی عرضه می‌کند، اما ما مایلیم غذای حلال کره‌ای بخوریم.
همچنین یافتن نمازخانه برای جهانگردان مسلمان مشکل بزرگ دیگری در این کشور است. آنها قصد داشتند برای نماز به تنها مسجد شهر بروند، اما فاصله مسجد با محل اقامت آنها بسیار طولانی بود.
مسلمانان در سئول پایتخت این کشور نیز با مشکلات زیادی روبرو هستند؛ از جمله اینکه در بیشتر نقاط گردشگری این شهر غذای حلال یافت نمی‌شود.
با وجود این مسائل، دولت کره جنوبی برنامه‌هایی برای جذب جهانگردان مسلمان تدارک دیده است. به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهانگردی کره، جهانگردان مسلمان از آسیا و اقیانوسیه در مرکز توجه این سازمان هستند.
در این پایگاه، با ذکر فهرست رستوران‌های حلال و نمازخانه‌ها گفته شده که یافتن غذای مناسب و نمازخانه در یک کشور غیراسلامی کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال این سازمان اعلام کرده که تمام تلاش خود را برای تبدیل این کشور به مقصدی جذاب و راحت برای مسلمانان به کار می‌گیرد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به تازگی خبری منتشر کرده است که بر اساس آن تا پایان امسال تعداد جهانگردان مسلمان بازدید‌کننده از این کشور به یک میلیون نفر خواهد رسید.

منبع: ایکنا

پیج تازه مسلمانان کره جنوبی را اینجا ببینید

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار