تاریخ انتشار :

فرهیا اشرف دختر ۲۰ ساله پاکستانی،

حجاب می پوشم زیرا احساس می کنم به این طریق به خدا نزدیکتر هستم

یک دختر مسلمان ۲۰ ساله پاکستانی تعریف می کند که چطور پس از ورود به جامعه غربی و تجربه های مختلف نژادپرستی و آزار و اذیت، پیوند دوباره ای با دین پیدا کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) ، شاید برای بسیاری جای تعجب باشد اما، فرهیا اشرف دختر ۲۰ ساله پاکستانی، تا پیش از آنکه کشورش را ترک کند و از سارگای پاکستان به منچستر و سپس کمبریج نقل مکان کند، مسلمان نبوده و بالاخره به دین اصلی خودش بازگشته است.

اما این دختر پاکستانی در کمبریج، جامعه مسلمانی را پیدا کرد و همین افراد سبب شدند او به دینی  که در پاکستان قدرش را نمی دانست با نگاه متفاوتی بنگرد و اکنون به یکی از مسلمانان معتقد تبدیل شود.

 فرهیا گفت: در طول زندگی زیاد به اسلام علاقه نداشتم. اما اکنون احساس بسیار متفاوتی دارم. اکنون که کتاب ها را می خوانم و به مسجد می روم احساس می کنم که در مسیر صحیح زندگی قرار گرفته ام.

او قبل از حضور در دانشگاه کوئین مری در لندن برای تحصیل در رشته علم و مهندسی یک سال فاصله انداخت تا بتواند از این فرصت برای تجدید میثاق پیمان های دینی اش استفاده کند.

فرهیا گفت زندگی با پسر عموهایش و خانواده گسترده تری در اینجا ذهن او را به سمت سایر امکانات باز کرده است. او می گوید: آنها چیزهایی را که من قبلاً از آنها خبر نداشتم به من آموختند و اکنون احساس من نسبت به دین من متفاوت است.

فراتر از خانواده او ، جامعه مسلمانان کمبریج و دیگر مردم باعث شده اند او با استقبال زیادی روبرو شود.

وی که در منچستر برخوردهای نژادپرستی را تجربه کرده، پس از ورود به جامعه کمبریج، با استقبال و همدردی روبرو شده و اکنون تصمیم گرفته پیوند خود را با دین و فرهنگش محکمتر سازد.

وی گفت: در مدرسه به خاطر لهجه ای که داشتم به من زور می گفتند و مردم نیز اهانت های زیادی می کردند. برای والدینم این برخوردها عادی شده بود و به من می گفتند که آن ها را نادیده بگیرم و وانمودکنم که این اتفاقات نیفتاده اند!

 وی گفت که  این تجربه ها به معنای این بود که او از دین خود فاصله گرفته است ، اما تجربه مهربانی در کمبریج و دیدن دوستانش در تعامل با اسلام ، چشم انداز او را تغییر داده است.

اکنون او حجاب می پوشد در حالی که قبلاً اینگونه نبود. او توضیح می دهد:  پیش از این ، من مدل های مختلف را سر میکردم. اما اکنون حجاب می پوشم زیرا احساس می کنم به این طریق به خدا نزدیکتر هستم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار