تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

همه ی آن چه که باید درباره سرویس خواب بدانید

پاف ها انواع گوناگونی دارند و حتی از نوع صندوقی آن می توان برای نگهداری وسایل استفاده نمود اگر از پاف استفاده می کنید بهتر است که رنگ آن با رنگ تختتان متفاوت باشد تا تضاد جالبی به وجود آید و دکوراسیون اتاقتان جذاب تر به نظر برسد

یکی از مهم ترین ارکان اتاق خواب سرویس خواب می باشد،که از اجزای متفاوت تشکیل شده است. در واقع سرویس خواب به مجموعه وسایلی در اتاق خواب گفته می شود که برای رفاه حال افراد در نظر گرفته شده است  و در طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشد

از جمله نکاتی که باید در هنگام خرید سرویس خواب به آن توجه نمود جنس سرویس خواب می باشد . جنس سرویس خواب بسیار مهم می باشد و هرچه سرویس خواب شما با کیفیت تر و مقاوم تر باشد مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده نمایید . سرویس خواب ها از لحاظ جنس انواع مختلفی دارندکه شامل سرویس خواب چوبی ، سرویس خواب ام دی اف و سرویس خواب های ملامینه را شامل می شوند همچنین سرویس خواب های فلزی نیز موجود می باشند که نسبت به سرویس خواب های چوبی در رده پایین تری قرار می گیرند . سرویس خواب چوبی نسبت به بقیه سرویس خواب ها دارای طرفداران بیشتری می باشد این نوع سرویس خواب ها که شامل سرویس خواب های ام دی اف و ملامینه می شود دارای طرح ها و رنگ های مختلفی می باشد که می توان به راحتی با دکوراسیون اتاق خواب خود ست نمود . در سرویس خواب های چوبی معمولا جنس کفی تخت فلزی می باشد اما بقیه ی قسمت های  سرویس خواب چوبی می باشد که شما می توانید بسته به نوع نیاز خود کفی تخت را هم چوبی انتخاب نمایید همچنین کفی تخت می تواند ساده و یا جک دار باشد کفی های جک دار قابلیت بیشتری نسبت به کفی های ساده دارند و می توان کفی تخت را بالا داده و یا حتی وسایلی در قسمت زیرین آن نگهداری نمود .

 

خرید سرویس خواب برای نوعروسان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است . سرویس خواب عروس علاوه بر اینکه از لحاظ قیمت مناسب انتخاب میشود میبایست در عین با کیفیت و مقاوم بوده و زیبا به نظر برسد .

اجزای تشکیل دهنده ی سرویس خواب شامل تخت ، پاتختی ، ست آرایشی ،آینه ، کمد و پاف می باشد . در این میان تخت مهم ترین بخش تشکیل دهنده ی سرویس خواب می باشد تخت ها انواع و اقسام گوناگونی دارن که از لحاظ جنس می توان آن ها را به تخت های فلزی و چوبی تقسیم نمود. در این میان تخت های چوبی نسبت به فلزی به دلیل طرح و تنوع بیشتر طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده اند . البته قیمت سرویس خواب در این نوع از سرویسها بیشتر است .

 

همچنین تخت ها شامل تخت های یک نفره ، دو نفره ودو طبقه نیز می شوند . تخت های یک نفره همان طور که از اسمشان پیداست قابل استفاده برای یک نفر می باشد و معمولا برای نوجوانان و یا افراد مجرد از آن استفاه می شود ابعاد تخت های یک نفره معمولا دارای عرض ۹۰ و دارای طول ۲۰۰ می باشد . تخت های دو نفره نیز برای معمولا افراد متاهل استفاده می شود و دارای ابعادی با عرض ۱۶۰ و طول ۲۰۰ می باشد . تخت های دو طبقه نیز همان گونه که پیداست برای ۲ نفر استفاده می شود معمولا افرادی که در خانه خود دارای دو فرزند هستند اما مکان کافی برای قرار دادن دو عدد تخت ندارند از تخت های دوطبقه استفاده می نمایند که فضای کمتری را اشغال می نماید ولی کارایی تخت های دو نفره را داراست .

پاتختی :پاتختی نیز یکی دیگر از اجزای سرویس خواب می باشد که معمولا در کنار تخت خواب قرار می گیرد اکثر سرویس خواب ها دارای دو عددپاتختی هستند که در دو طرف تخت قرار می گیرد افراد معمولا وسایلی که ممکن است در طول شب به آن احتیاج پیدا کنند ماند عین ، لیوان آب ، قرص و یا … بر روی پاتختی قرار میدهند تا به آن دسترسی آسان داشته باشند مارتفاع پاتختی ها معمولا از تختخواب کوتاه تر می باشد تا افراد راحت تر بتوانند به آن دسترسی داشته باشند .

 

ست آرایشی : که شامل آینه و چندین کشو در زیر آن می شود یکی دیگر از اجزای سرویس خواب می باشد که بیشتر خانم ها از آن استفاده می کنند از کشو های ست آرایشی می توان برای قرار دادن لباس های خود و یا وسایل ضروری استفاده نمود . اکثر ست های آرایشی دارای صندلی کوچکی هستند که در مقابل کشوهای آن قرار می گیرد و افراد می توانند از آن برای نشستن استفاده نمایند .ارتفاع این صندلی کوچک باید به حدی باشد که وقتی افراد بر روی آن می نشینند پاهایشان با کشو ها برخوردی را نداشته باشند و به راحتی بتوانند در مقابل آینه قرار بگیرند .

 

کمد :کمد نیز یکی دیگر از اجزای مهم سرویس خواب به حساب می آید البته در اتاق های با فضای کم وجود کمد لازم و ضروری نمی باشد و به جای آن میتوان از تخت های کشودار استفاده نمود .اگر میخواهید که در سرویس خواب خود کمد هم داشته باشید بهتر است که نحوه ی چیدمان ان به گونه ای باشد که با فاصله از تخت قرار گرفته باشد و از قرار دادن آن در بالای تخت به موجب خطرناک بودن آن جلوگیری کنید.همچنین طریقه قرار گرفتن آن باید به نحوی باشد که در باز و بسته کردن درب آن مشکلی نداشته باشید و وسیله ای مانع راهتان نشود.

پاف :پاف یکی از اجزای جانبی سرویس خواب به شمار می رود که به صورت مبلی بدون پشتی در پایین تخت قرار داده می شود. پاف ها انواع گوناگونی دارند و حتی از نوع صندوقی آن می توان برای نگهداری وسایل استفاده نمود اگر از پاف استفاده می کنید بهتر است که رنگ آن با رنگ تختتان متفاوت باشد تا تضاد جالبی به وجود آید و دکوراسیون اتاقتان جذاب تر به نظر برسد .حتما سعی کنید که ارتفاع پاف از تخت پایین تر باشد زیرا در صورت بلند تر بودن جلوه ی نامناسبی به اتاق خواهد داد.

 

شما می توانید با مراجعه به سایت دی ایران انواع مختلف سرویس خواب را مشاهده کرده و مدل مد نظر خود را انتخاب نمایید این سایت سعی دارد با قرار دادم جدید ترین و به روز ترین همچنین با کیفیت مدل های سرویس خواب در جهت رضایت مشتری بکوشد و همواره به آسایش و آرامش مشتریان خود اهمیت ویژه ای می دهد .

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار