تاریخ انتشار :

صنعت مد

تولید لباس های اسلامی و پوشیده در صنعت مد غرب

زمانی پاساژها و فروشگاه های معروف غرب از ورود زنان محجبه جلوگیری می کردند، اما با تغییر دیدگاه هایشان، تولید لباس های اسلامی و پوشیده در صنعت مد غرب قرار گرفته است

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از مأرب پرس، زمانی ورود زنان محجبه به فروشگاه و پاساژهای غرب ممنوع بود، اما امروز سالن های مد و فروشگاه های جهانی نگاه شان نسبت به زنان محجبه  و لباس های پوشیده به طورکامل تغییر کرده است.

چهار سال پیش در یک حادثه معروف، یکی از  فروشگاه های زنجیره  ای«زارا» در پاریس از ورود یک زن محجبه جلوگیری کرد، به بهانه اینکه ورود افرادی که پوشش سر دارند، ممنوع است. این مسئله ناراحتی جهانی را در برداشت، به طوری که این برند پوشاک جهانی مجبور به عذرخواهی شد و بر احترام به همه اعتقادات و ادیان تاکید کرد.

پس از این اتفاق، زارا در سال ۲۰۱۸ میلادی به تولید مجموعه ای از لباس های پوشیده و گشاد با پوشش سر اقدام کرد. دو سال پیش از این، شرکت «H&M» با استقاده از مدلهای حجاب به تبلیغ محصولاتش پرداخت.

به نظر می رسد حجاب صید گرانبهایی برای صنعت مد به شمار می آید و تنها به برند هایی مانند  زارا و « دی کی ان وای» و برندهای دیگر محدود نمی شود.

برهمین اساس، برند «Dolce & Gabbana» خط تولید ویژه ای را برای زنان محجبه به راه انداخت و نام آن را «Welch & Gabbana Abaya» نامید. این برند لباس های گشادی را طراحی کرد که قیمت هرکدام از آنها سه هزار تا ۱۲ هزار دلار است.

می توان این تحول و تغییر به سمت لباس های گشاد را با ظهور مدلهای محجبه مانند «اکرام عبدی عمر» و «حلیمه عدن» از مدهای مشهور حجاب مشاهده کرد. به همین دلیل، بعید نیست که مدلهای لباس به پوشیدن حجاب روی بیاورند.

علت شکوفایی لباس های زنان محجبه در صنعت مد جهانی دو دلیل اصلی دارد که یکی از این دلایل پاسخگویی به نیاز مصرف کننده و دیگری کسب سود کلان از آن است.

گزارش ایندیپندنت نشان می دهد که ارزش بازار اقتصاد اسلامی بیش از ۲۲۶ میلیارد لیره استرلینگ با آغاز سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

این گزارش ها نشان می دهد که جستجو اصطلاح «لباس های گشاد» از سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار