تاریخ انتشار :

نام حضرت محمد صلی الله علیه واله در اروپا

صدرنشینی نام “محمد” در انگلستان و پایتخت نروژ

براساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا، نام محمد، پیامبر اسلام (صلی الله علیه واله) در صدر نامهای محبوب نوزادان تازه متولد شده در انگلستان و ولز بوده است.

 

download

 

به گزارش رهیافتگان: آمارهای دفتر آمار ملی انگلیس برای یکسال گذشته یعنی سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که اسم «محمد» در صدر اسمهای محبوب قرار داشته و پس از آن اسم اولیور برای نوزادان انگلیسی انتخاب شده است.
اگرچه در آمار منتشر شده اولیور را با فراوانی ۶۹۴۹ بار در صدر این لیست قرار داده، اما با توجه به تنوع هجی کردن اسم پیامبر( صلی الله علیه واله) این اسم با فراوانی‌های متفاوت ذکر شده است و جمع همه آن‌ها به سادگی نشان می‌دهد که اسم محمد در صدر لیست آمار قرار دارد.

به این معنا که Muhammad با فراوانی ۳۴۹۹ کودک در رده پانزدهم، Mohammed با فراوانی ۲۸۸۷ اسم در رده بیست و سوم و Mohammad با فراوانی ۱۰۵۹ اسم در رده پنجاه و هفتم قرار گرفت.

در نتیجه نوع نگارش و هجی کردن متفاوت اسم پیامبر( صلی الله علیه واله)، ۷۴۴۵ کودک در انگلیس  محمد اسم‌گذاری شده‌اند. در این میان اسم پیامبر اسلام( صلی الله علیه واله) با فاصله‌ای قابل توجه محبوب‌ترین اسم پسر در لندن اعلام شده است.

همچنین برای اولین بار در تاریخ نروژ به عنوان یک کشور حوزه اسکاندیناوی، «محمد» محبوب‌ترین اسم مردانه در اسلو پایتخت این کشور اروپایی شناخته شد.

منبع: ابنا-صراط

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار