تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

پیش فروش بلیط قطار رجا

رجا از نخستین شرکت های قطاری ایران است که سال ها است در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت می کند و خدمات منحصر به فردی را ارائه می دهد.

یکی از قدیمی ترین تکنولوژی هایی که حدود یک قرن پیش به ایران راه یافت و صنعت حمل و نقل را متحول ساخت قطار می باشد و می توان از آن به عنوان ارزان ترین و ایمن ترین وسیله حمل و نقل عمومی یاد کرد که طرفداران زیادی دارد. با توجه به پر فروش بودن بلیط قطار در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل عمومی خطوط ریلی کشور هر ساله گسترده تر شده و مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد و به راحتی با تهیه بلیط قطار می توان به هر نقطه از ایران سفر کرد.

پیشرفت های ریلی ایران تنها به گسترس شبکه ریلی حمل و نقل محدود نمی گردد بلکه در کنار آن شرکت هایی که در زمینه ناوگان قطاری ایران و فروش بلیط قطار فعالیت دارند نیز گسترش یافتند و بر تعداد آن ها افزوده شد به طوری که امروزه ۱۱ شرکت در زمینه خدمات سفر با قطار فعال هستند. از قدیمی ترین ناوگان های قطاری ایران می توان به شرکت رجا اشاره نمود که جز بهترین مجموعه های ریلی محسوب می شود و امروزه با قطارهای متعددی که کیفیت بسیار خوبی دارند در شبکه ریلی کشور مشغول به خدمت رسانی هستند.

پیش فروش بلیط قطار

جذابیت و هیجان و در عین حال راحتی سفر با قطار موجب شده است که سفرهای ریلی طرفداران بسیاری داشته باشد، به طوری که در برخی موارد و در بعضی مسیرها همواره با لیست و ظرفیت تکمیل شده مواجه هستیم مانند مسیرهایی که به مقصد مشهد هستند و می توان گفت بلیط قطار مشهد همیشه یکی از پرفروش ترین بلیط ها است.

 

 همین مسئله و درخواست های بسیار مردم موجب شده است که هر چند مدت یکبار راه آهن ایران اطلاعیه هایی را در خصوص پیش فروش بلیط قطار را از طرف برخی شرکت های فعال در این زمینه منتشر نماید تا افرادی که قصد سفر دارند بتوانند این بلیط ها را خریداری نمایند. در این میان پیش فروش بلیط قطار فصل پاییز طرفداران زیادی دارد و می تواند تجربه ی سفری خاطره انگیز را برای مسافران در این فصل زیبا به ارمغان آورد.

 

قطار رجا

رجا از نخستین شرکت های قطاری ایران است که سال ها است در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت می کند و خدمات منحصر به فردی را ارائه می دهد. این مجموعه هر ساله واگن ها و قطارهای مجهز تری را به قطارهای خود می افزاید تا مردم بتوانند سفر راحت تری را تجربه نمایند. از بهترین قطارهای این شرکت می توان به سیمرغ، قطار مجلل زندگی، پردیس، سبز، میلاد، صبا، البرز، ۶ تخته پارسی و لوکس ۴ تخته اشاره نمود.

یکی از مجلل ترین و لوکس ترین قطارهای این شرکت که به تازگی به ناوگان ریلی کشور افزوده شده است قطار ۵ ستاره زندگی می باشد که خدمات منحصر به فردی را ارائه می دهد و مسافران با تهیه بلیط این قطار می توانند سفری هیجان انگیز را با عصرانه و شام لاکچری در کنار لذت بردن از مناظر طبیعی تجربه نمایند.

 

 

خرید بلیط پیش فروش قطار رجا

هزینه مناسب بلیط قطار  در کنار راحتی سفر با آن موجب شده است که تمامی اقشار جامعه بتوانند از این وسیله حمل و نقلی استفاده نمایند. سفربا قطار بسیار ایمن بوده و خطرات و حوادث درآن در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل خیلی کمتر است از این رو طرفداران زیادی دارد.

 

شرکت رجا نیز همانند سایر شرکت های حمل و نقل ریلی در دوره های خاصی اقدام به پیش فروش بلیط قطارهای خود می نماید. معمولا برای ایام خاصی از سال مانند عید نوروز، مناسبت های مذهبی شرکت رجا بخشی از بلیط ها را از مدتی قبل پیش فروش می کند و افرادی که قصد سفر دارند می توانند با مراجعه به وب سایت های ارائه دهنده بلیط و یا از طریق مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط قطار برای تهیه پیش فروش بلیط اقدام نمایند.

 

با توجه به سبک زندگی امروزی بهتر است به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و ماندن ساعت ها در ترافیک و صف خرید بلیط از طریق وب سایت های ارائه دهنده بلیط و به صورتی غیر حضوری بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید. با این روش به راحتی می توانید لیست بلیط های پیش فروش رجا را با قیمت، تاریخ و ساعت حرکت را مشاهده نمایید و با مقایسه آن ها مناسب ترین بلیط را خریداری نمایید.

 

نحوه رزرو بلیط پیش فروش قطار با بلیط قطار هیچگونه تفاوتی ندارد و شما به راحتی می توانید کوپه مورد نظر خود را رزرو نمایید البته محدودیت هایی در پیش فروش بلیط وجود دارد مانند تعداد صندلی هایی که می توانید رزرو نمایید که شرکت رجا به مسافرین اجازه می دهد که در زمان پیش فروش  ۱۸ صندلی را رزرو نمایند.این تعداد صندلی را خود فرد می تواند از میان کوپه های سه نفره و چهار نفره انتخاب نماید. توجه داشته باشید تعداد صندلی هایی که در زمان پیش فروش می توان رزرو نمود در شرکت های ناوگان ریلی با یکدیگر متفاوت هستند.

 

نکاتی که در هنگام رزرو بلیط پیش فروش باید به آن توجه نمود

اگر برای ایام تعطیل یا عید نوروز برنامه ریزی نموده اید که به سفر بروید ومسیرتان جزء مسیرهای  پرتردد محسوب می شودبهتر است به اطلاعیه هایی که در خصوص پیش فروش بلیط منتشر می شود توجه نمایید وبا خرید یک بلیط پیش فروش سفر راحت ولذت بخشی را تجربه نمایید. در هنگام خرید بلیط پیش فروش به نکات زیر توجه فرمایید:

 

  • تعیین مقصد و تاریخ سفر

اگر می خواهید به صورت خانوادگی یا دوستانه به سفر بروید بهتر است از قبل هماهنگی های لازم را انجام دهید و زمان و تاریخ رفت و برگشت سفر را انتخاب نمایید. به عنوان مثال در تعطیلات نوروز بسیاری از افراد می خواهند به زادگاه خود سفر کنند مانند افرادی که در تهران و سایر شهرهای بزرگ ساکن و مشغول به کار هستند در نتیجه تقاضا برای بلیط قطار تهران به شدت بالا می رود و در صورتی که شما در هنگام پیش فروش بلیط رفت و برگشت را رزرو نموده باشید دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت و می توانید با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرید.

 

  • انتخاب قطار

برای انتخاب قطار در ابتدا باید بودجه و هزینه ای که برای سفر در نظر گرفته اید تعیین نمایید سپس قطار مورد نظر را انتخاب کنید. شرکت رجا دارای قطارهایی با درجه بندی های متفاوت دارد که دارای قیمت های مختلفی هستند و هر کدام خدمات متنوعی را به مسافران ارائه می دهند. بنابراین در هنگام تهیه بلیط توجه نمایید که قطار مورد نظر چه امکاناتی دارد و چه خدماتی را به مسافران ارائه می دهد.

  • وارد نمودن اسامی مسافران به حساب کاربری

همیشه در سفرهای خانودگی یا گروهی یکی از افراد مسئولیت تهیه بلیط را بر عهده می گیرد. بهتر است این فرد از قبل نام تمامی افراد همراه خود را در حساب کاربری خود وارد نماید تا به محض شروع پیش فروش بلیط در کمترین زمان ممکن تنها با انتخاب گزینه مسافران قبلی بلیط ها را رزرو نماید.

 

  • خرید نهایی بلیط

با فرا رسیدن زمان سفر خود به راحتی می توانید به وب سایتی که بلیط مورد نظر را از آن پیش خرید نموده اید مراجعه نمایید و با عبور از چند مرحله بلیط قطار رجا خود را دریافت نمایید و به سفری به یادماندنی بروید.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار