تاریخ انتشار :

نماینده بخش بین`الملل انجمن اسلامی چین

در چین مسلمانان از آزادی مذهبی برخوردار هستند

نماینده انجمن‌اسلامی چین با بیان اینکه مسلمانان در چین آزادی دارند، گزارشات منتشر‌شده در رسانه‌های غربی درباره وضعیت مسلمانان این کشور را غیر واقعی خواند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)شمس‌الدین مین چانگ (Shamsuddin Min Chang)  نماینده بخش بین`الملل انجمن اسلامی چین در حاشیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی انجام داد، در پاسخ به سؤالی درباره مباحث مطرح شده در این کنفرانس گفت: انجمن اسلامی چین هر ساله این افتخار را دارد که در این کنفرانس شرکت کند. بسیار خوشحال هستیم که رهبران مسلمانان کشورهای مختلف و عالمان دینی در این کنفرانس ملاقات می‌کنیم. این موضوع بسیار‌ مهم است که مسلمانان سراسر جهان با هم متحد و بر ساختن آینده خود تمرکز کنند و ‌با وجود جوامع مختلف که با یکدیگر همکاری کنیم.

 

مین چانگ با ذکر مثالی در مورد همزیستی مسلمانان با سایر ادیان در چین گفت: در چین چهار آیین و دین در کنار اسلام وجود دارد که عبارتند از بودیسم، تائوئیسم، مسیحیت و کاتولیک و همه با یکدیگر بدون تنش زندگی می‌کنند و ما به این موضوع بسیار افتخار‌ می‌کنیم.

نماینده بخش بین‌الملل انجمن اسلامی چین در مورد وضعیت مسلمانان این کشور به خصوص در منطقه سین کیانگ با رد گزارش‌های رسانه‌های غربی در این باره گفت: در چین مسلمانان از آزادی مذهبی برخوردار هستند و در رفتن به مسجد و انجام اعمال دینی خود آزادی عمل دارند. البته در برخی رسانه‌های غربی گزارشاتی در مورد وضعیت نامناسب مسلمانان منتشر می‌شود؛ اما باید بگویم که این‌ها حقیقت ندارد. ما افراد زیادی را از سازمان‌های اسلامی دعوت کرده‌ایم برای اینکه شخصا وضعیت مسلمانان را مشاهده کنند.

وی افزود: برخی اوقات مشکلاتی مانند تروریسم و افراطگرایی که در همه جای جهان وجود دارد در منطقه سین کیانگ چین به چشم می خورد. بیشتر این اتفاقات به دلایل سیاسی و نه مذهبی رخ می‌دهند.

مین‌چانگ تصریح کرد: این موضوعی بسیار پیچیده است. افراطگرایی چیزی است که باید بسیار با دقت به آن نگاه شود. باید رهبران و محققان مسلمان بررسی دقیقی در این زمینه انجام دهند و تلاش کنند مسلمانان را برای جلوگیری از پیوستن به گروه‌های افراط‌گرا راهنمایی کنند.

وی در پایان گفت: ما تجربه خوبی در چین و تمدن چینی در همزیستی با سایر ادیان داریم. چیزی که خیلی مهم است، این است که در کنار سایر جهانیان با صلح زندگی کنیم و این صلح می‌تواند آینده بهتری برای تمام انسان‌ها و جهان داشته باشد. مهم نیست که دیگران چه دینی داشته باشند، مهم این است که از زمین و جامعه انسانی محافظت کنیم.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار