تاریخ انتشار :

صنعت حلال

رشد ۳۹۹درصدی سرمایه گذاری در اقتصادی اسلامی

گزارش واقعیت اقتصاد اسلامی سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ حاکی از آن است که هزینه مسلمانان در بخش غذای حلال و دارو و سبک زندگی در سال ۲۰۲۴ به ۳.۲ تریلیون دلار می رسد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از الطریق، شرکت تحقیقات و مشاوره دینار استاندارد در گزارش واقعیت اسلامی جهانی سالهای ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ میلادی فاش کرد که مسلمانان ۲٫۲ تریلیون دلار آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی در بخش های غذای حلال، دارو و سبک زندگی هزینه کردند.

این شرکت که شریک راهبردی مرکز توسعه اقتصادی اسلامی دبی است، گزارش داد: این هزینه انعکاس رشد ۵٫۲ درصدی سالیانه است. انتظار می رود که تا سال ۲۰۲۴ میلادی این آمار به ۳٫۲ تریلیون دلار با میانگین رشد سالانه ۶٫۲ درصد برسد.

این آمارها نشان می دهد که دارایی های مالی اسلامی در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۲٫۵ تریلیون دلار رسیده است. در شاخص اقتصاد اسلامی جهانی که شامل ۷۳ کشور است، مالزی، امارات، بحرین و عربستان همچنان صدرنشین جدول هستند.

این درحالی است که اندونزی بیشترین جهش را در این رتبه بندی داشته است، به طوری که  از رتبه دهم به پنجم صعود کرده است. همچنین امارات متحده عربی نیز رتبه اول را در پنج بخش از هفت بخش اقتصاد اسلامی به دست آورده است.

براساس این گزارش، فعالیت سرمایه گذاری در اقتصادی اسلامی ۳۹۹ درصد رشد داشته است تا این سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱٫۲ میلیارد دلار رسید.

نزدیک به ۵۴ درصد از این سرمایه گذاری ها در گروه محصولات حلال ثبت شده است. در همین حال، بخش مالی اسلامی ۴۲ درصد از مجموع سرمایه گذاری ها و ۴ درصد از بخش سبک زندگی اسلامی را به خود اختصاص داده اند.

این آمارها نشان دهنده بخش گسترده ای از شرکت ها و سرمایه گذاران طرح ها در شرکت های نوظهور در زمینه فنآوری حلال و سرمایه گذاری سهام خصوصی فعالیت می کنند.

منبع:شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار