تاریخ انتشار :

امیر اقلیم کانو در نیجریه در هفته وحدت گفت:

وحدت کلمه لازمه، همزیستی و زندگی مسالمت آمیز زیر پرچم اسلام است

همواره یکی از آرزوهای من این بوده و هست که هر وقت مذهب یا فرقه شخصی را از وی می پرسم در جواب به جای اینکه بگوید من حنفی، شافعی، دوزاده امامی، یا … هستم، بگوید من «مسلمان» هستم.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)همزمان با فرا رسیدن ایام خجسته ماه ربیع الاول و همچنین میلاد با سعادت حضرت رسول (ص) (به روایت اهل سنت) و نیز آغاز هفته وحدت، صبح روز گذشته جمعی از تجار و  بازرگانان مسلمان چینی با حضور در قصر محل سکونت شیخ محمد لمیدو سنوسی، با وی دیدار و گفتگو کردند.

امیر اقلیم «کانو» نیجریه در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و نیز تاکید بر حفظ مسئله وحدت بین فرق و مذاهب اسلامی، افزود: وحدت کلمه لازمه همزیستی و زندگی مسالمت آمیز زیر پرچم اسلام است فلذا مسائل جزئی و پیش پا افتاده همچون اختلاف نژاد، رنگ پوست و سلیقه ها در سنگر اسلام ناب محمدی رنگ میبازد و می بایست همه اختلافات و سلایق مختلف را کنار گذاشت و به حبل الله متین تمسک جست.

سلطان اقلیم «کانو»، پیامبر اسلام(ص) را رسول مهربانی و صلح خواند و تاکید کرد: خداوند عالم صلح و آشتی را لازمه زندگی بشر قرار داد و این مسئله مهم را توسط پیامبران الهی به بشر ابلاغ کرد پس می توان نتیجه گرفت که انبیاء و در راس آنها رسول اسلام، نوید دهندگان صلح و دوستی برای عالمیان هستند.

وی در پایان افزود: همواره یکی از آرزوهای من این بوده و هست که هر وقت مذهب یا فرقه شخصی را از وی می پرسم در جواب به جای اینکه بگوید من حنفی، شافعی، دوزاده امامی، یا … هستم، بگوید من «مسلمان» هستم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار