تاریخ انتشار :

پاسخ به شایعات

حقیقت ماجرای مسلمان و شیعه شدن انیشتین!

این داستان در پوشش تکریم دین، در صدد تطهیر چهره خاندان پهلوی و مخدوش کردن مکتب تشیع است

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)

متن شایعه

”  اینشتین شیعه !

 آیا می دانید که اینشتین که یهودیان او را مایه ی فخر و مباهات خودشان می دانند توسط آیت الله بروجردی قدس سره به آیین تشیع مشرف شده بود !

در مورد مرگ مشکوک اینشتین و مرگ مشکوک همه شخصیت هایی که با اینشتین در نگارش آخرین کتابش همکاری کردند چه می دانید

 آخرین کتاب اینشتین ، نگارشات اینشتین با مرجع عالیقدر تشیع (آیت الله بروجردی) بوده

چرا باید این کتاب حدود نیم قرن مخفی مانده و صندوق امانات سری انگلیس به بهانه پرهیز از ایجاد یک رولوشن ( انقلاب خطرناک مذهبی) اجازه تکثیر این اثر علمی – مذهبی را تحت هیچ شرایطی به ما نمی دهد

متن کامل شایعه را اینجا بخوانید :

http://www.shayeaat.ir/extrapage/einstein “

پاسخ شایعه

  1. شایعه شیعه شدن انیشتین چند سال قبل دامن زده شد و با دلایل مختلفی تکذیب شد ؛ با شیوع مجدد آن ، از زوایای جدیدی به بررسی و رد این مطلب می پردازیم .
  2. داستان انیشتین تنها یک قسمت از داستانهای سریالی کذبی است که برخی شخصیتهای مشهور را شیعه قلمداد می کند . این ادعاهای بی سند توسط وبلاگ فردی با نام مستعار “اسکندر جهانگیری” ، مدعی سکونت کانادا، مطرح و منتشر شد . در این وبلاگ انیشتین ، نیلز بور ، فلمینگ ، کندی و … شیعه معرفی شده اند !

http://www.islam-einstein.com

  1. موارد مغایر با عقل، علم و تاریخ که در همه این داستانها به صورت مشابهی تکرار شده و آنرا شبیه داستان های جاسوسی کرده است، شامل موارد زیر می باشد:
    *همگی افراد، شخصیتهای مشهور آن دوران هستند اما ارتباطی نداشته اند !
    *همگی رساله ای در اثبات حقانیت تشیع دارند !
    * همگی به شکلی مرموز از دنیا رفته اند .
    * همه داستانها با مکانهای مخفی و یک عتیقه فروش یهودی مرتبط است .
    * به شکل عجیبی خاندان پهلوی و شخص شاه در عرصه نشر فرهنگ تشیع و تغییر مذهب شخصیت ها فعال هستند !
    * اسناد و مدارک تمام ادعاها ازبین رفته یا به آنها دسترسی نداریم و هیچ شاهدی وجود ندارد !
    * فردی خیالی به نام “پرفسور ابراهیم مهدوی” محور همه ماجراهاست .
    * فقط نویسنده (اسکندر جهانگیری) به افراد و اسناد دسترسی و از آنها اطلاع دارد !
  2. چرا نامه ها و کتاب ادعا شده در دسترس نیست و نتایج تطبیق خط و تعیین اصالت در کجا و چه تاریخی انجام و گزارش شده است ؟!
  3. فردی به نام پروفسور ابراهیم مهدوی یافت نشد . اما جالب اینجاست که صندوق امانات خیالی او، محل نگهداری اسناد بسیاری از داستانهای تخیلی است !

   

http://www.khabaronline.ir/detail/233390/weblog/jafarian

  1. فرزند آیت‌الله بروجردی نیز ارتباط مستقیم این دو نفر و وجود اسناد و مدارک مرتبط را تکذیب کرده اند .

 

 http://www.tarikhirani.ir/fa/news/All/bodyView/2150/index.html

  1. این مقاله از نظر علمی فاقد اعتبار است؛ چرا که هیچ سند معتبر و قابل بررسی برای اثبات ادعاهایش ارائه نکرده است . حتّی یک نامه از مکاتبات انیشتین و آیت الله بروجردی در دست نیست و هیچ شاهدی برآن وجود ندارد .
  2. همکاری و ارتباط دستیار فلمینگ که یک پزشک بود و نیلز بوهر شیمیدان با انیشتین در تهیه این کتاب (رساله!) نه تنها در منبعی یافت نشد بلکه با تخصص و فعالیتهای انیشتین هم فاصله دارد !
  3. در رد ادعای مرگ مرموز این افراد همین بس که اگر جریان حرفه ای و خطرناکی در صدد حذف شهود باشد سریعا این کار را انجام می دهد تا از افشای رازش مصون باشد نه در بازه زمانی ۴۰ ساله !
  4. انیشتین آنقدر جسور بود که با نظریه نسبیت ، فیزیک نیوتنی را به چالش کشید ؛ پس چگونه بپذیریم از ابراز مسلمانی خود واهمه داشته است ؟!
  5. ادعای خرید رساله با همکاری کمپانی های بزرگ آنهم فقط به دلیل هم ملیت بودن با او ، با عقل در تضاد است ! با فرض صحت ماجرا چرا هیچ کدام درخواست تملک اصل رساله را نداده اند و آن را به افرادی با ملیت دیگر هدیه کرده اند !
  6. انیشتین و پرفسور حسابی تنها یک یا حداکثر ۲ دیدار داشته اند و ارتباط صمیمانه آنها و خطابهای مکرر “حسابی عزیز” صحت ندارد .

   

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=96777

  1. این داستانها در پوشش تکریم دین ، با دادن نقش های دروغین به خاندان پهلوی در صدد تطهیر چهره آنها از یک سو و مخدوش کردن مکتب تشیع از سوی دیگر هستند . مکتب تشیع از گذشته تا امروز دارای چنان مفاخر بزرگیست که برای اثبات حقانیت خود بی نیاز از داستان سرایی و کسب اعتبار با شخصیتهای علمی و سیاسی است .
  2. حمیدرضا پهلوی به استناد اسناد ساواک فردی هنجارشکن ، شدیدا فاسد ، معتاد ، قاچاقچی مواد مخدر و از نظر درس و معلومات بسیار ضعیف بوده است !
    حمید رضا و علی رضا پهلوی هرگز با مرجع بزرگ شیعیان مرتبط نبودند ، و مترجم هم نبودند ، خصوصا مترجم کتابی چون بحارالانوار ! آنها کاملا با دین بیگانه بودند .

 

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=222482

  1. برخلاف تلاش شایعه ، نه تنها شاه و خاندان پهلوی در حمایت از دین ومذهب مردم کاری نکردند، بلکه دین ستیزی و مخالفت های علنی آنها با احکام دین عامل زوال سلطنت پهلوی بود .

 

http://pahlaviha.pchi.ir/show.php?page=contents&id=13

منبع: سایت شایعات

 

دیگر شایعات مشهور را اینجا یینید

اشتراک گذاری :


  1. بابک گفت:

    درود
    انیشتن خدا را هم جزئ ضعف بشری و زائیده ذهن انسان میدانست انوقت شیعه شده بود!!!؟

    • عبدی گفت:

      مکتب شیعه یکی ازبرگرفته های ناب راز خلقت هستی است همچنانی که امیر المومنین علی علیه السلام فرموند شیعیان ما همچون زنبور عسل هستند اگر قدرخودرا بدانند با دوری از گناه ….بنده حدود بیست سال پیش نامه آلبرت انیشتن را به آیت الله بروجردی را دیدم تو ضعف وجود باری تعالی راداری انیشتن نمونه های علم خداوندی روزمین بود که خود بر این موضوع اعتراف داشت

    • ناشناس گفت:

      سلام یک جوری صحبت میکنید که انگار با انیشتین هم عقیده اید؟ بهتون پیشنهاد میکنم معجزات علمی قرآن بخونید تا متوجه بشید که خدا زائیده ی ذهن بشر نیست اگر به عنوان مثال الله زائیده ی ذهن پیامبر اسلام بوده خب چطور قرآنش نظریه ی کیهان شناسی
      مه گسست میده؟؟ اونجایی که خدا میگه((ما آسمان را با قدرت بنا نهادیم و آن را گسترش میدهیم)) مگر پیامبر اسلام یک چوپان بی سواد نبوده ؟؟؟ پس چطور قرآنش نظریات علمی داره ؟؟ یا اونجایی که خدا در قرآن میگه ((هنگامی که ما پوست گناهکاران را می سوزانیم پوست جدید دیگری بر آنها می پوشانیم)) اعراب جاهلی قرآن رو مسخره می‌کردن و میگفتن خب اگر این طوریه پس چرا خدا نمی‌ذاره تا گوشت و استخوان طرف بسوزه؟؟ این آیه هم باز داره نظریه زیست شناسی میده ببینید اگر سوختگی تا حدی باشه که به نسوج ماهیچه ای برسه شما دیگه با ادامه ی سوختگی درد احساس نمیکنید اما وقتی پوست میسوزه درد احساس میکنید به خاطر همین خدا در قرآن میگه پوست جدیدی دیگری بر آنها می‌پوشانیم
      مگه پیامبر پزشک یا زیست شناس بوده که بدونه اون هم کی؟؟ هزاروچهار صدسال پیش
      همه ی اینا داره نشون میده که خدا وجود داره و قرآن کلام خداست

  2. mgh گفت:

    ارائه نظریه فیزیکی هزینه ای ندارد و امری طبیعیست ولی
    اسلام جرمیست که باعث قتل پسر صاحب چندین شرکت خودرو سازی و چندین تیم مشهور فوتبال است میشود

  3. Existentialist گفت:

    من برام عجیبه که حتی یکی از علمای بزرگ شیعه که چند سال پیش فوت کردند یک داستان متفاوت ولی در همین مضمون گفتند.
    انیشتین و تشیع؟ بعیده.

  4. ملکوتی نیا گفت:

    این مهم ، خیلی خوب و علمی تحقیقی بحث شده و بسیار عالی اذهان و زوایای مبهم موضوع ر را روشن کرده است.
    از زحمت دست اندرکاران عزیز، تشکر می شود. اجرکم عندالله

  5. ضد اخوند گفت:

    خوب انیشتین لابد مسلمون شده چه ربطی داره به سیاست و شاه و پهلوی.. چرا برخورد شماها اینجوریه.. به کوری چشماتون مسلمون شده

  6. مجهول گفت:

    کاملا درسته
    انشتین آتئیست نبود بیشار خودش رو آگنوستیک میدونست و اتفاقا میگفت خالق این جهان رو به خاطر نظم شگفت انگیزی که به وجود اورده باید تحسین کرد ولی به خدای شخصی ادیان که کیفر و پاداش میکنه اعتقاد نداشت و این باور رو کودکانه میخوند و اگه اخرین رساله ی عمرش رو بخونید بیشتر متوجه میشید
    در ضمن اگر مسلمان شده بود چرا وصیت کرد جسد منو بسوزونید؟

آخرین اخبار