تاریخ انتشار :

رپورتاژ خبری 2

جاذبه های گردشگری گرجستان

شهر تلاوی است که در شرق گرجستان واقع شده است، این شهر یک شهر تاریخی بوده و شامل آثار بسیار زیادی از گذشته گرجستان می شود

 گرجستان با داشتن شهرهای مختلف زیبا سالانه میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا است، ایرانیان نیز برای راحتی و قیمت مناسب این کشور را برای سفر انتخاب میکنند، از جمله شهرهای تفریحی گرجستان میتوان به تفلیس پایتخت گرجستان اشاره کرد که یکی از اصلی ترین مقاصد سفر در درون گرجستان محسوب میشود. مکانهای تفریحی بسیاری در تفلیس وجود دارند از جمله این مکان های گردشگری میتوان به نارین قلعه اشاره کرد که یک قلعه زیبا مربوط به قرن ۴ میلادی است که منظره ای بسیار زیبا همراه با جلوه ای تاریخی را میتوانید در آنجا مشاهده کنید. از دیگر نقاط جالب تفلیس میتوان به متاتسمیندا اشاره کرد که یکی از اصلیترین مراکز تفریحی تفلیس است، در آنجا میتوانید دکل تلویزیونی را مشاهده کنید که در بالای تپه واقع شده است، در بالای این تپه پارک تفریحی نیز وجود دارد که شامل سواری های مختلفی مانند چرخ و فلک میشود. فاصله اینجا تا مرکز شهر حدود ۷٫۵ کیلومتر است. همچنین در تفلیس میتوانید جاذبه های مختلف هنری و تاریخی و فرهنگی را ملاحظه کنید مانند موزههای منختلف و گالری های هنری متعددی که در سطح شهر واقع شده است.

در منطقه ای در تفلیس قدیم که نام آبونتوبانی دارد چشمه های آبگرمی وجود دارند که برای بهره بردن از آنها حمام های سنتی ساخته شده اند. میتوانید در آنجا با هزینه ای مقرون به صرفه از این حمام ها استفاده کنید. در آنجا خدماتی مانند ماساژ و شست و شوی چند مرحله ای انجام میگیرد.

از دیگر مکان های جالب در تور گرجستان میتوان به دریاچه لاکپشت اشاره کرد که در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد این دریاچه زیبا دارای مرکزی تفریحی است که میتوانید در آنجا از امکانات مختلفی نظیر اجاره قایق و تفریحات مختلف استفاده کنید.

همچنین تفلیس شامل تعداد زیادی کلیسای بسیار زیبا میشود که یکی از آنها کلیسای سامبا است و نماد کلیساهای ارتودوکسی گرجستان محسوب میشود. این کلیسا در سال ۲۰۰۴ به بهره برداری رسید و از ۱۹۹۴ ساختش به طول انجامیده بوده است.

از دیگر کلیساهای زیبای آنجا میتوان به کلیسای آنچیستختی اشاره کرد که از جاذبه های بسیار عالی تفلیس به حساب می آید آنجا به کلیسای مریم مقدس نیز معروف است که توسط گادشاه داچی دستور ساختش داده شده است و در قرن ششم میلادی به بهره برداری رسیده است، طراحی این کلیسای بسیار خاص و منحصر به فرد بوده و با دیگر کلیساهای گرجستان متفاوت است، نقاشیهای داخل این کلیسا حداقل ۴ سده قدمت دارند.

از دیگر جاذبه های متعدد تفلیس  و هتل های ۵ ستاره تفلیس میتوان به دریاچه لیسی اشاره کرد که یکی نقطه زیبا در گرجستان به شمار میرود، این دریاچه ۱۰۰ متر بالای سطح دریا است و به سادگی میتوانید از مرکز شهر به آنجا بروید. در آنجا میتوان به آبتنی و قدم زدن در کنار دریاچه پرداخت.

از دیگر شهرهای تفریحی گرجستان میتوان به شهر مستیا اشاره کرد که یک شهر بسیار زیبا و کوهستانی است که در منطقه ای بسیار زیبا واقع شده است. در آنجا میتوانید به فعالیتهای مختلفی مانند پیاده روی در طبیعت و گشت و گزار در کوهستان بپردازید و به کوهنوردی و ورزش مشغول شوید. در آنجا مردم با فرهنگ گرج زندگی میکنند و میتوانید از غذاهای مختلف و لذیذ آنجا میل کنید.

از دیگر شهر های گردشگر دوست گرجستان شهر تلاوی است که در شرق گرجستان واقع شده است، این شهر یک شهر تاریخی بوده و شامل آثار بسیار زیادی از گذشته گرجستان می شود. در آنجا میتوانید از طبیعت زیبای کوهستانی و همینطور نوشیدنی ها و خوردنی های مختلف نیز بهره ببرید.

به گزارش سفر باتو ، از شهرهای مهم گرجستان که برای علاقه مندان به هوای خوب و آسمان آفتابی بسیار مناسب است میتوان به شهر باتومی اشاره کرد، در آنجا میتوانید در کنار لذت بردن از هوای عالی از آثار باستانی و سازه های مختلف شهر باتومی گرجستان لذت ببرید، یا به ساحل های مختلف کنار دریا بروید و از آبهای نیلگون دریا لذت ببرید که شامل تمامی امکانات ساحلی و تفریحات مختلف میشود.

شهر دیگری مربوط به دوران شوروی میشود از نظر منابع آب معدنی بسیار معروف است، مسافرین میتوانند در آنجا از آبهای معدنی به شکل کاملاً طبیعی و بدون واسطه بهره ببرند، در آنجا مناطق مختلف تفریحی و طبیعتی زیبا وجود دارد و میتوانید در طبیعت زیبای آنجا گشت و گزار فرمایید. در آنجا پارک ملی شامل گونه های مختلف گیاهی و همینطور حیوانات مختلف وجود دارد.

از شهر های قدیمی و مهم گرجستان میتوان به متسخا اشاره کرد که مربوط به ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد میشود. این شهر از نظر طبیعت بسیار غنی است و در محل تلاقی دو رود ایجاد شده است، در آنجا میتوانید از مناظر زیبا و بناهای تاریخی لذت ببرید، همچنین این شهر شامل کلیساهای مختلف میشود که برای علاقه مندان به معماری های خاص و قدیمی بسیار مناسب است. در آنجا میتوانید از غذاهای محلی و فعالیت های مختلف محلی لذت ببرید.

امیدواریم با سفر به این کشور زیبا از تفریحهای متعدد و مختلف گرجستان لذت کافی را ببرید.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار