تاریخ انتشار :

مؤسسه بوستان کتاب

انتشار کتاب «سینما، دین و سیاست»

کتاب «سینما، دین و سیاست» بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب، نوشته دکتر رفیع الدین اسماعیلی منتشر شد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  کتاب «سینما، دین و سیاست» بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب نوشته دکتر رفیع الدین اسماعیلی به همت انجمن سواد رسانه طلاب و توسط مؤسسه بوستان کتاب به زیور طبع آراسته شد.

بر اساس این گزارش، این کتاب توسط رئیس انجمن سواد رسانه طلاب مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و استاد گروه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم (ع) است، به رشته تحریر درآمده است.

رفیع الدین اسماعیلی درباره تالیف کتاب معتقد است: سینمای ایران، خصوصاً سینمای پس از انقلاب، اثرگذارترین، پرمخاطب­ترین و البته موفق­ترین شاخه­ی هنر در ایران معاصر بوده است. پس‌از گذشت چهار دهه پرفراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریان­های سینمایی موجود و ارزیابی آنها می‌تواند به درک آن کمک کند. در کتاب سینما، دین و سیاست جریان سینمای دینی در سینمای پسا انقلاب اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفته است. پس از انقلاب به علت پُررنگ شدن نقش مذهب و تعهدات دینی هم در زندگی و زیست‌سیاسی-اجتماعی مردم، هم در افکار هنرمندان متعهد و هم در اولویت‌های سیاست‌گذاران، جریان سینمای دینی به عنوان پاسخی هنری- سیاسی به یک تقاضای اجتماعی، کم‌کم به وجود آمده و تا به امروز نیز در میدان سینما حضوری نسبتاً فعال دارد. بافت اجتماعی، زمینه تاریخی و دولت ها نقش جدی در فراز و فرود جریان سینمای دینی داردکه در این کتاب به آن ها پرداخته شده است.

قابل ذکر است برای تهیه این کتاب می توان به مراکز فروش  بوستان کتاب در قم، تهران، مشهد و اصفهان و یا سایت www.bustaneketab.ir مراجعه نمود.

همچنین علاقه مندان به مباحث سواد رسانه می­توانند جهت اطلاع از فعالیت های انجمن سواد رسانه عضو کانال https://eitaa.com/savad_rasaneh شوند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار