تاریخ انتشار :

کوالالامپور

برپایی نمایشگاهی درباره جنبه‌های مختلف معماری و کارکرد مساجد در مالزی

۸۰ اثر هنری و نقاشی های رنگ و روغن از هنرمندان مالزیایی در نمایشگاه «محراب» در کوالالامپور به نمایش درآمده که هر یک از آنان از جنبه های مختلف به موضوع مذهب نگاه کرده اند.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از thestar، نمایشگاه هنری «محراب» در مرکز هنری سگاریس در پابلیکا واقع در کوالالامپور برگزار شده و در این نمایشگاه تصاویر، و نقاشی های رنگ روغن و آثار هنرمندی هایی از محراب مساجد مختلف دیده می شوند.

نمایشگاه محراب که نگاهی چند منظری به مساجد کرده با ۸۰ اثر هنری از هنرمندان مالزیایی، دیدگاه ها و تفاسیر مختلف و متعدد را کاوش می کند و هنگام بازدید از آن عناصر مختلفی به نمایش درآمده اند.

برخی از هنرمندان ویژگی های معماری زیبای مساجد را موضوع اثرشان قرار داده، برخی از آن ها فرهنگ و عقاید مردم و برخی دیگر نیز خاطرات شخصی و معانی خانوادگی در اسلام را الهام بخش آثارشان دانسته اند.

آنیسا عبدالله که از خاطرات شخصی اش استفاده کرده می گوید: موضوع این نمایشگاه بسیار غیرعادی و جالب بوده است. و وی از دیدارهایی که از مسجد زیبایی داشته که نفس را در سینه حبس می کرده اند، برای ایده نقاشی هایش استفاده کرده است.

 وی گفت:  این مکان جایی بود که در آن احساس آرامش و امنیت داشتم. در اثرم دخترم را گنجانده ام، زیرا او الهام بخش من و منبع قدرت درونی من است. این اثر هنری به من آموخت که زندگی در این دنیا موقتی است و مسئولیت ما این است که راه های بیشتر برای نزدیک شدن به خدا را پیدا کنیم و برای آخرت آمادگی به دست آوریم.

در این نمایشگاه سه هنرمند زن مالزیایی آثارشان را به نمایش گذاشته اند. نمایشگاه محراب از ۱۰ نوامبر در کوالالامپور فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار