تاریخ انتشار :

اسلام هراسی در آلمان

جامعه اسلامی در آلمان کشور احساس امنیت نمی کند

یکی از فعالان مسلمان در آلمان ضمن بیان اینکه جامعه اسلامی در این کشور احساس امنیت نمی کند، اظهار داشت که سازمان های امنیتی آلمان نیز کم کاری می کنند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) یادآور می‌شود این دومین بار طی چهار ماه گذشته است که این مسجد هدف تهدید بمب‌گذاری قرار می‌گیرد.

 به نقل از آناتولی،  یکی از فعالان مسلمانان آلمان روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران در برلین گفت که جامعه اسلامی احساس امنیت ندارند.

برهان کسیچی رئیس شورای اسلامی مستقر در برلین گفت: امسال بیش از ۸۰ حمله به مساجد و جوامع اسلامی در آلمان داشته ایم. اوضاع امنیتی بسیار پرتنش است. مسلمانان احساس امنیت نمی کنند. مذاکرات با مقامات امنیتی نیز نشان داده است که هیچ مفهوم تعریف شده مناسبی برای این وضعیت وجود ندارد و از همه بدتر اینکه مسلمانان برای مقابله با این وضعیت مشاوره کافی دریافت نمی کنند.

وی افزود:  مقامات امنیتی باید به طور قطع با جوامع همکاری کنند ، مفاهیم را توسعه دهند و به آنها مشاوره دهند. در غیر این صورت ، مسلمانان اعتماد خود را در سازمان های امنیتی از دست می دهند ، زیرا احساس نمی کنند که آن ها امنیت شان را تامین می کنند.

اظهارات کسیچی یک روز پس از آن منتشر شد که پلیس مجبور شد روز پنجشنبه به دنبال تهدید بمب گذاری ، مسجدی را در شهر کلن در غرب آلمان تخلیه کند.

استیو آلتر سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سؤال خبرنگاران درباره واکنش به آخرین تهدید بمب گذاری علیه این مسجد ، اظهار داشت:  وزیر در هفته‌های اخیر بارها نسبت به حمله به نهادهای مذهبی ابراز نگرانی کرده است.

پلیس پس از جستجوی دقیق در مجتمع مسجد مرکزی کلن با تیم های ویژه و سگ های بوکش بمب ، هیچ بمبی پیدا نکرد و مشخص شد که بمبی در کار نیست.

این دومین بار در چهار ماه بود اخیر است که یکی از گروه های اسلامی در آلمان با بمب گذاری تهدید می شود.

در ماه ژوئن ، یک تهدید بمب  به بمب گذاری که ظاهرا از سوی یک گروه راست افراطی انجام گرفت از طریق ایمیل ارسال شده بود، که بازدیدکنندگان و کارکنان مجبور به تخلیه مسجد شدند، اما در پایان بمبی درکار نبود.

آلمان در سالهای اخیر شاهد رشد اسلام هراسی بوده است که ناشی از تبلیغات نفرت محورانه از جانب گروه ها و احزاب راست افراطی است. در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۰ مسجد و مؤسسات مذهبی مورد حمله افراطیون راستگرای قرار گرفتند.

پلیس سال گذشته ۸۱۳ جنایت نفرت علیه مسلمانان از جمله توهین های کلامی ، نامه های تهدیدآمیز و حمله های فیزیکی را ثبت کرده که منجر به جراحت حداقل ۵۴ مسلمان شد.

آلمان با بیش از ۸۱ میلیون نفر جمعیت ، پس از فرانسه ، دارای دومین جمعیت بزرگ مسلمان در اروپای غربی است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار