تاریخ انتشار :

جامعه مسلمانان کانبرا

مراسم روز ملی «درهای باز» در مسجد منطقه ای گونگاهلین در استرالیا

مراسم «روز درهای باز» در مسجد منطقه ای گونگاهلین در استرالیا شاهد استقبال زیادی بود و بسیاری از استرالیایی های غیرمسلمان با کنجکاوی آمده بودند تا اسلام را بیشتر بشناسند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) : به نقل از canberratimes، پنجمین روز ملی «درهای باز» در استرالیا برگزار شد و در این رویدادها، مسجد گونگاهلین در کانبرای استرالیا شاهد حضور استرالیایی های کنجکاوی بود که دوست داشتند بیشتر درباره دین اسلام بدانند.

روز شنبه از بازدید کنندگان از مسجد منطقه ای گونگاهلین با آغوش گرم، پذیرایی لذیذ و گفتمان دلنشین استقبال شد و مسلمانان با اشتیاق دستاوردهایشان را با هموطنان غیرمسلمان به اشتراک گذاشته و راهی را که در پیش داشتند مطرح کردند.

عبدالباری ، رئیس جامعه مسلمانان کانبرا  گفت که مهم است که این مکان را به اشتراک بگذاریم و به افراد کنجکاو اجازه دهیم ببینند چه رویدادهایی در اینجا برگزار می شوند و مسجد اصلا چگونه جایی است.

وی گفت: این احساس شگفت انگیز است که مردم زیادی را می آیند ، بنابراین افراد زیادی با پیشینه های مختلف ، قومیت های مختلف از مناطق مختلف جهان ، درک های مختلف و تعامل با یکدیگر می آیند.این یک احساس شگفت انگیز است ، واقعاً باعث می شود احساس کنم که کانبرا یک شهر عالی برای زندگی است و استرالیا یک جامعه چند فرهنگی واقعی است و همه در اینجا مکانی دارند و در کارها مشارکت دارند.

به گفته این پیشوای اسلامی، مسجد پس از افتتاح هر شب پر شده، پذیرای گروه های متنوعی از مردم از نماز عصر تا غروب بوده و جمعیت  زیادی از مسلمانان در شمال کانبرا به اینجا می آیند. وی خاطرنشان کرد که امیدوار است این جمعیت در آینده نزدیک بیشتر نیز بشود.

عبدالباری گفت: من می بینم که این جامعه روز به روز در حال رشد است. ما بیش از ۷ هزار مسلمان داریم که به تنهایی در منطقه گونگاهلین زندگی می کنند. بنابراین از بین ۱۰،۰۰۰ مسلمان ثبت شده در کانبرا ، ۷۰% جمعیت مسلمانان در این منطقه سکونت دارند و همانطور که می بینید ما فقط یک مسجد داریم و فضا بسیار محدود است.

 کلاس های درس مسجد نیز در مرحله ساخت و ساز قرار دارند.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار