تاریخ انتشار :

نیوکسل استرالیا

مراسم درهای باز مسجد برای آشنایی غیر مسلمانان در مسجد میفیلد در نیوکسل استرالیا

مسجد سلطان فاتح در شهر میفیلد در استرالیا میزبان صدها بازدیدکننده غیرمسلمان در مراسم روز درهای باز بود. بسیاری آمده بودند تا بیشتر درباره اسلام و مسلمانان بدانند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) :  به نقل از newcastleherald، مسجد میفیلد در نیوکسل استرالیا میزبان بازدیدکنندگان بود.

در مراسم روز درهای باز، نزدیک به حدود ۳۰۰ بازدید کننده از مسجد سلطان فاتح در میفیلد بازدید کردند، اگرچه به دلیل آب و هوای نامساعد، تغییراتی در چگونگی برپایی برخی از برنامه های مراسم انجام گرفت.

فروغ دورانیاز سازمان دهندگان این مراسم گفت: روز شنبه رهگذران یک ساعت پیش از آغاز گردهمایی در محوطه تجمع کرده بودند که این نشان دهنده استقبال قابل توجه از رویداد مسلمانان می باشد.

وی گفت: مراسم بازدخورد های مثبت زیادی در پی داشت از جمله اینکه مردم چیزهای زیادی در اینجا آموختند و به شباهت های اسلام و سایر مذاهب پی بردند.

  او خاطرنشان کرد: هدف اینجا این نیست که بخواهیم مردم به دین ما گرویده و مسلمان بشوند بلکه می خواهیم روابط دوستی میان ادیانی داشته باشیم. تا زمانی که گفتگوها محترمانه و بی طرفانه انجام شوند، ما از نظرات و انتقادات با روی باز استقبال می کنیم. درهای ما هر روزه باز است و هر کسی که به اینجا بیایید و سئوالی از ما داشته باشد پاسخگو هستیم.

 بسیاری از بازدیدکنندگان را غیرمسلمانان تشکیل می دادند که از راه های دور و نزدیک برای شرکت در مراسم مسجد حضور یافته بودند و بسیاری از آنان فرزندان خردسال را به همراه آورده بودند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار