تاریخ انتشار :

اندونزی

نمایشگاه محصولات حلال جاکارتا با شعار «حلال برای همه»

دومین دوره نمایشگاه محصولات و خدمات حلال (Jakarta Halal Things) در جاکارتا، پایتخت اندونزی، برگزار می‌شود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) :  به نقل از جاکارتا پست، در این نمایشگاه با شعار «حلال برای همه» مشاغل پرطرفدار حلال از جهانگردی، مواد غذایی و محصولات زیبایی گرفته تا خدمات مالی منطبق با شریعت محصولات خود را عرضه می‌کنند.

«دسی باچیر»، رئیس نمایشگاه محصولات حلال جاکارتا، گفت: امیدوار است که همه بتوانند سبک زندگی حلال را تجربه کنند.
«تِمی سومارلین»، بنیانگذار این رویداد و مدیر عامل مجله آنلاین Scarf Media، که مد و سبک زندگی حلال را پوشش می‌دهد، بیان کرد: اکثر مسلمانان از سنین جوانی شیوه زندگی حلال را تجربه کرده‌اند. با این حال از سال ۲۰۱۰ و به لطف ظهور رسانه‌های اجتماعی، سبک زندگی حلال رواج بیشتری یافته است.
وی توضیح داد: در زمینه محصولات حلال اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار گرفته و در جوامع اسلامی فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شده است و در میان مشاغل سبک زندگی حلال، گردشگری یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها در اندونزی به شمار می‌رود.
تمی با بیان اینکه تایوان اداره صدور گواهینامه حلال تأسیس کرده است، تصریح کرد: این روند نه تنها در اندونزی بلکه در سراسر جهان رو به گسترش است. علاوه بر تایوان، ژاپن نیز رستوران‌های حلال و اتاق مخصوص نماز خواندن را برای اسکان مسافران مسلمان معرفی کرده است.
بنیانگذار این جشنواره اظهار کرد: بازدیدکنندگان به گردشگری حلال به ویژه به بسته‌های سفر حلال به کره جنوبی، ژاپن یا اروپا علاقه زیادی نشان دادند.

این نمایشگاه قرار است در تاریخ ۷ و ۸ دسامبر (۱۶ و ۱۷ آذر) در مرکز خرید سنایان شهر جاکارتا برگزار شود

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار