تاریخ انتشار :

ایالت ویرجینیای آمریکا

فعالیت های موسسه «هدایت و توانمندسازی مسلمان»

موسسه «هدایت و توانمندسازی مسلمان» که سال گذشته فعالیت خود را در ایالت ویرجینیا آغاز کرده، هدفش آماده سازی دانشجویان مسلمان برای آینده شغلی و هدایت جامعه در دانشگاه و فرای آن اعلام شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) :  به نقل از cavalierdaily، موسسه «رهبری و توانمندسازی مسلمانان» درایالت ویرجینیای آمریکا، در راستای ایجاد اجتماع موثر برای دانشجویان مسلمان و آماده سازی آن ها در هدایت جامعه اسلامی فعالیتش را آغاز کرده است.

این موسسه در سال ۲۰۱۸ توسط الاحمد و ذاکر تمیز، اساتید دانشگاهی بنیان گذاری شد تا دانشجویان مسلمان سال اولی، سال دومی و دانشجویان انتقالی را برای نقش های هدایتی و مشاغل در جامعه دانشگاهی و پس از آن آماده کند.

موسساتی مشابه برای اقلیت های مذهبی چون موسسه لاتینکس و آکادمی رهبران سیاه پوست در دانشگاه، الهام بخش و ایده راه اندازی این موسسه بودند، هر چند هیچ یک از آن ها میزبان دانشجویان مسلمان نبودند.

 احمد در این رابطه گفت: من شکافی را در جامعه مسلمانان دیدم.

وی افزود:  پتانسیل های زیادی را در جامعه اسلامی می دیدم اما چیز بیشتری برای کمک به نسل جوان تر در راستای رشد و توسعه، پیشرفت و تعامل با دانشگاه وجود نداشت. به همین جهت تصمیم گرفتم این موسسه را راه اندازی کنم.

ترم گذشته ، ۳۴ دانشجو در این برنامه شرکت کردند در حالی که ۹ دانشجو در هیئت اجرایی آن سمت داشتند. دانشجویان برای شرکت در جلسات بهاری برنامه باید نیمه ترم پاییزی ثبت نام کنند. پس از ورود به برنامه هیات اجرایی با دانشجویان علاقه مند مصاحبه انجام داده و پس از آن مراحل انتخاب گروه را آغاز می کنند. هیات مدیره دانشجویان مسلمان فعال را از طیف گسترده ای با سوابق مذهبی، نژادی و فرهنگی مختلف دستچین خواهند کرد.

ابتسام امین دانشجوی سال چهارم کالج و مدیر اجرایی این موسسه گفت: روند ثبت نام به معنای حذف افراد نیست. بلکه برای این گذاشته شده که مطمئن شویم افراد واقعا متقاضی برنامه هستند و سرمایه گذاری فکری و ذهنی حقیقی کرده اند. کسانی که به طور کامل در برنامه ها شرکت خواهند کرد و به عنوان دانشجویان مسلمان در آینده به برنامه خدمت خواهند کرد.

امین افزود: برنامه با ورود به سال دوم دستخوش تغییرات ساختاری شده است. ترم گذشته ، این برنامه شامل ۸ جلسه دو ساعته بود ، اما امسال تعداد جلسات به ۱۰ مورد افزایش می یابد تا به موسسه اجازه دهد موضوعات بیشتری را پوشش دهد.  برخی از مباحث  هویت و رهبری ، کاوش در مشاغل ، نژاد و قومیت ، صحبت های عمومی و مصاحبه ها و نمونه های هدایت اسلامی است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار