تاریخ انتشار :

نادیا سید ، دانشجوی تازه مسلمان دانشگاه تگزاس ،

احساس دختر تازه مسلمان امریکایی از حجاب و محجبه بودن

بانوان مسلمان آمریکایی درباره تجربه خودشان در سال های اخیر در ارتباط با حجاب می گویند و اینکه افزایش علاقه به پوشش اسلامی و روسری تبدیل به فرهنگ عامه شده است.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از aboutislam، نادیا سید ، دانشجوی تازه مسلمان دانشگاه تگزاس ، که به عنوان یک زن مسلمان محجبه بزرگ شده، احساس می کند که ترویج فرهنگ حجابی در جامعه به او کمک کرده محجبه تر باشد و بهتر خود را بشناسد.

سید به خبرنگاران گفت: من قبلا بانگرانی محجبه می شدم. سپس شروع به پوشیدن رنگ های مختلف کردم و مردم شروع به توجه و تعجب کردند. همین باعث شد من احساس خوبی کنم.

پس از دبیرستان ، او شروع به آزمایش روسری هایی با رنگ های مختلف کرد. وی اکنون صاحب ۱۵ روسری های رنگی مختلف است که بسیاری از آنها رنگ های مختلف سبز و قهوه ای دارند.

سید معتقد است یافتن راهی برای ادغام حجاب با چهره ای که از خودش به جامعه نشان می دهد و آمیختن فروتنی با فرهنگ جدید ، اعتماد به نفس بیشتری به او بخشیده است.

سید: فقط آن (حجاب) را در آغوش بگیرید. من قبلا با حجاب، زیبایی را احساس نمی کردم و مطمئنم بسیاری از حجابی ها چنین احساسی را دارند.

فائقه شیرازی ، استاد مطالعات خاورمیانه که رشد اقتصاد حجاب اسلامی را مورد مطالعه قرار داده است معتقد است که حجاب یک تصمیم شخصی است و نباید مورد تردید قرار بگیرد.

شیرازی گفت: کسی که محجبه است در عین اینکه به جهان می گوید این دین من است و انتخاب من است، می گوید من همانطور که بخواهم پوشش خود را انتخاب می کنم.

شیرازی همچنین گفت که با گذشت سالها ، وی در این دانشگاه حجاب بیشتری دیده است ، همچنین در رسانه و صنعت مد نمایندگانی برای بانوان محجبه دیده می شوند.

وی دیده است که حجابی ها جزئی از فرهنگ امروزی شده اند و پیش بینی می کند که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

شیرازی گفت: من نسبت به آینده خوش بین هستم زیرا بیشتر جوانان می توانند با حجاب بگردند

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار