تاریخ انتشار :

شهر مالمو سوئد

راهپیمایی شیعیان سوئد به یاد اربعین حسینی(علیه السلام)

شیعیان سوئد راهپیمایی گسترده ای را به منظور یادآوری فاجعه کربلای معلی و به مناسبت اربعین امام حسین(علیه السلام) برگزار کردند.

به گزارش سایت رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  مسلمانان شیعه مقیم سوئد راهپیمایی بزرگ عاشورایی را به یاد اربعین امام حسین(علیه السلام) از میدان بزرگ «استورتورگت» در شهر مالمو در جنوب سوئد آغاز کردند و این راهپیمایی تا خیابان منتهی به مسجد و حسینیه المصلی در این شهر ادامه داشت.

این راهپیمایی به منظور تکریم و تجلیل از دین مبین اسلام ، احیای شعایر الله، احیای سفارش ها و دستورات اهل بیت (علیهم السلام)، تحکیم و تقویت اصول زندگی امام حسین و ذریه اهل بیت نبوت(علیهم السلام) در قلوب نسل ها، دوری از هرگونه خشونت و ترور و ظلم و همچنین یادآوری فاجعه کربلای معلی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی علاوه بر شعارهای اسلامی واحد ضد ظلم و ستم و شکنجه ، شعارهای حسینی همچون «لبیک یا حسین» را سر دادند.

شیعیان سوئد این راهپیمایی سالیانه را با هدف «تجدید عهد» و «بیعت» با امام حسین(علیه السلام) انجام دادند، این راهپیمایی بزرگ را هرساله شیعیان مسلمان به همین منظور برگزار می کنند و آن را تا ابد ادامه می دهند.

تاثیرات این راهپیمایی بر پیکره جامعه سوئد به ویژه مسلمانان از بین نمی رود و جاویدان خواهد بود. نور آن چراغ هدایتی برای وجدان های آگاه و آزاده است که حق ضد باطل را فریاد می زنند. این راهپیمایی می تواند پیام حق طلبانه امام حسین(علیه السلام) را سینه به سینه منتقل کند و از فجایع و ظلم هایی که بر خاندان نبوت روا رفته است، پرده بردارد.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار